• تاریخ انتشار : 1404/03/21 - 13:28
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 142
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری کارگاه آموزشی و حضوری دوره‌های آموزشی مهارت ارتباطی و ارتباط مؤثر در محیط کار در دانشگاه علوم پزشکی تهران

مهارت ارتباطی «یک هنر» است

کارگاه آموزشی و حضوری «دوره‌های آموزشی مهارت ارتباطی و ارتباط مؤثر در محیط کار» (ویژه کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی تهران) به همت گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

00:00
00:00
دانلود

به گزارش روابط‌عمومی معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ کارگاه آموزشی و حضوری «دوره‌های آموزشی مهارت ارتباطی و ارتباط مؤثر در محیط کار» به همت گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران چهارشنبه 21 خرداد 1404 در سالن G6 سازمان مرکزی برگزار شد.
مدرس کارگاه رحیمه عظیمی روان‌شناس و مشاور خانواده بود که در خصوص مواردی از جمله؛ «مهارت‌های ارتباطی و ارتباط مؤثر در محیط کار، چرا یادگیری مهارت‌های ارتباطی برای کارکنان مهم است؟ ایجاد فضای کاری سالم‌تر، کاهش تنش و شوء تفاهم، افزایش رضایت ارباب‌رجوع، اهداف دوره، تعریف ارتباط مؤثر، عوامل مؤثر بر ارتباط مؤثر، موانع ارتباطی، خطاهای ادراکی، چرا زبان بدن و فن بیان مهم‌اند؟ شخصیت‌شناسی در ارتباطات، فن بیان، ارتباط با ارباب‌رجوع ناراضی، تمرین نقش‌آفرینی و...» مطالب مبسوطی را مطرح کرد. 
در کارگاه آموزشی و حضوری «دوره‌های آموزشی مهارت ارتباطی و ارتباط مؤثر در محیط کار» تمرین عملی (افزایش آگاهی نسبت به پیام‌های غیرکلامی اصلاح عادات رفتاری در تعاملات روزمره اداری) انجام و ده مهارت طلایی ارتباط بیان شد.

توضیح اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه مهارت‌های ارتباطی و ارتباط مؤثر در محیط کار، یک اقدام بسیار ارزشمند است که می‌تواند تأثیر زیادی بر بهبود محیط کاری و افزایش رضایت کارکنان داشته باشد. 
این نوع برنامه‌ها به کارکنان کمک می‌کند تا با یادگیری مهارت‌های ارتباطی، نه‌تنها در روابط بین خود و همکارانشان، بلکه در ارتباط با ارباب‌رجوع نیز بهتر عمل کنند.
حضور یک مدرس مجرب مانند رحیمه عظیمی که به مباحث روان‌شناسی و مشاوره خانواده تسلط دارد، باعث می‌شود که شرکت‌کنندگان با ابزارهای بیشتری برای مدیریت ارتباطات و حل تنش‌ها مواجه شوند.
موضوعاتی همچون زبان بدن، فن بیان و شخصیت‌شناسی در ارتباطات، میانجی‌گری در روابط کاری و مهارت‌های لازم برای تعامل با ارباب‌رجوع ناراضی، همگی برای ارتقاء کیفیت کار و ایجاد یک فضای کاری مثبت ضروری هستند.
این کارگاه‌ها نه‌تنها امتیاز آموزش ضمن خدمت را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کنند، بلکه باعث افزایش آگاهی و تغییر در عادات رفتاری نیز می‌شوند.
کارگاه آموزشی و حضوری «دوره‌های آموزشی مهارت ارتباطی و ارتباط مؤثر در محیط کار» برای شرکت‌کنندگان امتیاز آموزش ضمن خدمت داشت.

  • کد خبر : 299563
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه
Close menu