سوالات متداول مدیریت نظارت و توسعه امور عمومی ( مناقصه و مزایده)

برای مشاهده آخرین آگهی مناقصه و مزایده به کجا باید مراجعه کرد؟

به  قسمت آخرین آگهی های مناقصات در سایت مراجعه فرمایید و یا در قسمت هدر سایت باکس مناقصه و مزایده، مشاهده گردد.

جهت برگزاری ترک تشریفات چه مدارکی باید توسط واحد آماده گردد؟

1-تکمیل فرم درخواست ترک تشریفات(موجود در سایت قسمت فرمها) 2- بر اساس موضوع درخواست، تایید واحد مربوطه لحاظ گردد   3-استعلام قیمت حداقل از 2 شرکت تامین کننده ارسال گردد.

سوالات متداول مدیریت نظارت و توسعه امور عمومی (نیروهای شرکتی)

آیا واحدها می توانند راساٌ در خصوص جذب نیروی شرکتی اقدام نمایند؟

خیر. نیروها مستقیما توسط دانشگاه و با تایید واحد مربوطه جذب می شوند.

آیا شرکت پیمانکار اختیار جذب نیرو در دانشگاه را دارد؟

خیر . شرکت پیمانکار هیچ دخل و تصرفی در جذب نیرو ندارد.

آیا قبل از تایید هسته گزینش امکان عقد قرارداد شرکتی با نیرو می باشد؟

خیر . پس از پایان دروه 45 یا 60 روزه و اتمام کار تحقیقات در هسته گزینش و ارسال تاییدیه به مدیریت نیروی انسانی، مجوز جذب نیرو صادر می گرد.

واحدها برای اعلام شروع بکار نیروهای شرکتی تا چه زمانی مهلت دارند؟

به منظور عدم تاخیر در پرداخت حق بیمه و حقوق کارکنان شرکتی ، واحدها موظفند تا دهم آن ماه، نسبت به ارسال شروع بکار اقدام نمایند. 

در صورت وجود نارضایتی از عملکرد نیروهای شرکتی آیا واحد می تواند راسا نسبت به اخراج نیرو اقدام نمایند؟

خیر . کلیه واحدها در صورت نارضایتی از عملکرد نیرو، موظف به ارائه گزارش مکتوب به مدیریت نظارت و توسعه امور عمومی می باشند تا مدیریت مذکور هماهنگی‌های لازم را با شرکت، جهت صدور اخطارهای کتبی انجام دهد. بر اساس قوانین اداره کار در خصوص اخراج نیروی کار، کارفرما (شرکت) موظف به صدور 2 اخطار کتبی با فواصل 20روزه می باشد، بدیهی است هیچ واحدی به صورت مستقل حق صدور اخطار، اخراج یا اعلام پایان کار نیرویی را بدون رعایت موارد فوق الذکر را نخواهد داشت.

در صورت ترک کار نیروهای شرکتی به هر دلیلی ، واحدها چه اقدامی باید انجام دهند؟

در صورت ترک کار نیرو به هر دلیل، کلیه واحدهای مربوطه ملزم به تکمیل کامل فرم صورتجلسه قطع همکاری و ارسال آن به مدیریت نظارت و توسعه امور عمومی می باشند.

در صورت استعفای نیروهای شرکتی واحدها چه اقدامی باید انجام دهند؟

در صورت درخواست استعفای پرسنل شرکتی، واحد می بایست فرم درخواست استعفا را به صورت کامل تکمیل و ظرف مدت حداکثر 5 روز به مدیریت نظارت و توسعه امور عمومی ارسال نماید.

کارکنان شرکتی چگونه می توانند احکام خود را مشاهده نمایند؟

کلیه احکام پرسنل به صورت آرشیوی همانند سایر نیروهای دانشگاه از طریق سیستم اتوماسیون(چارگون) در دسترس می باشد.

کارکنان شرکتی چگونه می توانند فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند؟

کارکنان شرکتی جهت دریافت و مشاهده فیش حقوقی به نماینده شرکت مراجعه نمایند. 

سوالات متداول مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی

(کارگزینی)- بعد از محاسبه احتساب تجربه بخش غیردولتی کارمند، در کدام آیتم‌های حکم صادر شده توسط کارگزینی، اعمال می‌گردد؟

طبق جدول حق شاغل، در حکم صادر شده، در آیتم حق شاغل، باعث افزایش امتیاز حق شاغل (صرفاً امتیاز تجربه مربوط و مشابه در هر سال، ماه و روز) و مبلغ حق شاغل و همچنین به میزان 35% ، باعث افزایش مبلغ فوق‌العاده جذب هیت امنا و به تبع آن نیز به میزان 50% ، باعث افزایش مبلغ فوق‌العاده ویژه در حکم مربوطه خواهد شد.

ضمناً مدت تجربه مذکور، در استحقاق طبقه و رتبه شغلی (با تأیید گروه مهندسی مشاغل دانشگاه) نیز قابل احتساب می‌باشد.  

(کارگزینی) - تاریخ فرایند ثبت نام و پیگیری در سامانه نقل و انتقالات وزارت بهداشت

ثبت نام در سامانه نقل و انتقالات صرفا از طریق اتصال به شبکه های داخلی سازمان (اینترانت) فراهم می باشد و دسترسی به سامانه مذکور در خارج از سیستم های دانشگاه (موبایل ، لب تاب، اینترنت شخصی) مقدور نمی باشد.

زمان ثبت نام: جهت ثبت نام ماموریت و انتقال برون سازمانی ،(پس از اخذ موافقت واحد مبدا و اعلام نیاز از واحد مقصد) سامانه اولین ماه هرفصل به مدت یک ماه فعال می باشد.پس از ارجاع درخواست به مسئول نقل و انتقالات درخواست جهت طرح در کمیته مطرح می شود.تاریخ برگزاری کمیته دومین ماه هر فصل می باشد.این تاریخ ازقبل مشخص نبوده و نتیجه کمیته پس از برگزاری در سامانه درج می گردد (تائید و ارجاع به مرحله بعد یا رد درخواست)

سامانه مذکور جهت تمدید ماموریت برون سازمانی و نقل و انتقال درون سازمانی (ماموریت ،تمدید و انتقال) بدون محدودیت زمانی فعال می باشد.

کلیه کارکنان متقاضی تمدید ماموریت و انتقال برون سازمانی می بایست بمنظور جلوگیری از وقفه ،  3 ماه قبل از اتمام ماموریت نسبت به ثبت درخواست در سامانه مذکور اقدام نمایند.

(کارگزینی) - فرم 1 و 2 چیست؟ مراحل تهیه فرم 1 و 2 چه می باشد؟

فرم شماره 1: اعلام وضعیت کارکنان متقاضی انتقال

فرم شماره 2: حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر کارکنان متقاضی انتقال در سال ....... بر اساس آخرین حکم کارگزینی و قرارداد منعقده دانشگاه مبدا و سایر پرداخت های مبدا می باشد.

این فرم شامل تمامی پرسنلی (اعم از رسمی، رسمی آزمایشی، پیمانی و قراردادی) که انتقال یافته اند می گردد. این فرم یک برگ می باشد و توسط بخش حسابداری واحد مبدا تکمیل و پس از مهر و امضاء رئیس حسابداری به مدیریت امور مالی دانشگاه جهت تایید، مهر و امضاء ارسال می گردد و پس از تایید مدیریت مالی به معاونت توسعه دانشگاه جهت مهر ارسال می گردد پس از مهر شدن توسط معاونت توسعه به اداره کارگزینی واحد مبداء جهت مکاتبه با دانشگاه مقصد ارسال می گردد. فرم پس از رسیدن به دانشگاه مقصد توسط مدیریت امور مالی دانشگاه مقصد بررسی، تایید، مهر و امضاء می گردد و جهت تایید و بارگذاری در سامانه بودجه به دانشگاه مبداء ارسال می گردد.

مستندات مورد نیاز که ضمیمه فرم 1 و 2 می باشند عبارتند از: حکم انتقال خروجی و فیش حقوقی توسط دانشگاه مبدا و حکم انتقال ورودی و فیش حقوقی توسط دانشگاه مقصد

سامانه بودجه جهت بارگذاری فرم 1 و 2 از اواخر شهریورماه هر سال به مدت محدود و با تعیین بازه زمانی معین توسط سازمان برنامه و بودجه فعال می گردد.

لازم به ذکر است با توجه به محدودیت بازه زمانی و تسریع در روند تکمیل فرم بدیهی است کلیه مراحل فوق می بایست توسط خود متقاضی صورت پذیرد.

(کارگزینی) - کلیه حقوق مزایای پرسنل مامور در سطح واحدهای تابعه دانشگاه چگونه صورت می پذیرد؟

به استناد بخشنامه شماره 4576 مورخ 21/4/1393مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه از طریق واحد مقصد (واحد محل اشتغال فرد) پرداخت می گردد.

(کارگزینی) - حداکثر امتیاز قابل احتساب بابت سنوات خدمت وتجربه کارمندانی که دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس وبالاتر هستند چند سال می باشد؟

به استناد بخشنامه شماره 143638مورخ 31/03/1399سازمان امور اداری و استخدامی کشور از تاریخ 1/1/1400 از (30) سال به (35) سال افزایش یافت

(کارگزینی) - بند (الف و ی) به چه کارمندانی تعلق میگیرد؟

باستناد  بند 15 راهنمای نحوه برقراری حقوق و مزایای کارمندان غیر هیات علمی در سال 1399 ،  آیتم تفاوت جز 1 (بند الف) تبصره 12 بودجه  و همچنین تفاوت (بند ی 1397  )  تبصره 12 بودجه سال  1398 ،  به کارمندان پیمانی، رسمی و رسمی آزمایشی تعلق میگرد که سال 1397 و 1398 شاغل بوده باشند.

(مهندسی مشاغل)- کارکنان دارای عنوان شغلی متصدی خدمات عمومی جهت ارتقای رتبه شغلی چند ساعت دوره آموزشی باید بگذرانند ؟

 کارکنان این عنوان شغلی باید جهت ارتقا به رتبه پایه 70ساعت، رتبه ارشد50ساعت و رتبه خبره 200ساعت(مشتمل بر 133ساعت شغلی و 67ساعت عمومی) دوره آموزشی بگذرانند.

(مهندسی مشاغل)- آیا تجربه بخش غیردولتی شاغلین واحدهای پارکلینیکی قابل احتساب می باشد؟

بله، محاسبه تجربه بخش غیردولتی شاغلین واحدهای پارکلینیکی از جمله آزمایشگاهها، مراکز تصویربرداری و..که دارای مجوز و پروانه بهره برداری می باشند، مجاز می باشد.

(مهندسی مشاغل)- جهت انتصاب به پست سازمانی کارشناس مسئول، حسابدار مسئول، کارگزین مسئول و سایر عناوین مشابه چند سال سابقه نیاز است؟

بر اساس ماده 50 آیین نامه مهندسی مشاغل، جهت انتصاب به پست سازمانی کارشناس مسئول، حسابدار مسئول، کارگزین مسئول و سایر عناوین مشابه دارا بودن حداقل 6 سال سابقه خدمت رسمی، پیمانی و قراردادی در پست سازمانی مربوطه الزامی است.

(مهندسی مشاغل)-حداقل میانگین نمرات ارزیابی عملکرد 4 سال متوالی برای تصدی پست های ستادی و پست های عملیاتی چند می باشد؟

حداقل میانگین نمرات ارزیابی عملکرد 4 سال متوالی برای تصدی پست های ستادی90% و برای پست های عملیاتی 85% می باشد، همچنین در نامه پیشنهاد پست مدیریتی (انتصاب مدیران) علاوه بر آخرین حکم حقوقی و فرم 502 ، میانگین نمرات ارزیابی عملکرد (4 سال متوالی) مشمولین نیز باید پیوست گردد.

(مهندسی مشاغل)- پذیرش و اعمال مدرک تحصیلی کلیه کارکنان واحدهای تابعه که قبل از تبدیل وضع شروع به تحصیل نموده یا فارغ التحصیل شده اند به چه صورت می باشد؟

بر اساس شیوه نامه اجرایی مواد 3 و 5 دستورالعمل تبدیل وضع کارکنان ایثارگر، پذیرش و اعمال مدرک تحصیلی کلیه کارکنان واحدهای تابعه که قبل از تبدیل وضع شروع به تحصیل نموده یا فارغ التحصیل شده اند، در صورت موافقت دانشگاه و دارا بودن حداقل 7 سال تجربه / سنوات با رعایت مفاد ماده 47 آیین نامه بلامانع می باشد. ضمناً جهت صدور مجوز ادامه تحصیل، سابقه خدمت کارکنان برای شروع به تحصیل نباید از 5 سال کمتر و یا از 25 سال تجاوز نماید.

(مهندسی مشاغل)- در صورتی که هر یک از کارکنان نمره ارزشیابی یکی از سال ها را تکمیل نکرده باشند، وضعیت ارتقای رتبه شغلی آنان به چه صورت خواهد بود؟

کارگزینی واحدهای تابعه بایستی از تکمیل فرم های ارزشیابی کارکنان اطمینان حاصل نمایند. در صورتی که هر یک از کارکنان نمره ارزشیابی یکی از سال ها را تکمیل نکرده باشند، رتبه شغلی آنان یک سال به تعویق خواهد افتاد. 

(مهندسی مشاغل)- احتساب سابقه و تجربه بخش غیردولتی برای کارکنان قراردادی از تاریخی می باشد؟

از تاریخ طرح در کمیته مهندسی مشاغل قابل احتساب می باشد

(مهندسی مشاغل)-آیا کارکنان باید جهت احتساب سابقه وتجربه درخواست شخصی ارئه دهند ؟

بله درج درخواست شخصی جهت احتساب سابقه وتجربه در پرونده های پرسنلی مشمولین الزامی می باشد.

سوالات متداول اداره رفاه و تعاون

نیروی جدید الاستخدام هستم. برای استفاده از تسهیلات بیمه تکمیلی چه اقدامی باید انجام بدهیم؟

افراد جدید الاستخدام و همسر کارکنانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند (‌منوط به داشتن پوشش بیمه شده اصلی از قبل) و صرفا یک ماه از تاریخ وقوع، مهلت دارند جهت عضویت در بیمه درمان تکمیلی اقدام نمایند. این افراد می بایست به منظور ارائه درخواست به رابط رفاهی محل خدمت خود مراجعه نمایند. 

آیا امکان انصراف از بیمه تکمیلی در طول قرارداد وجود دارد؟

خیر، با توجه به اطلاع رسانی تمام شرایط و ضوابط قرار داد پیش از ثبت نام متقاضی و یک سال بودن قرارداد منعقده، انصراف از بیمه درمان تکمیلی امکان پذیر نمی باشد. 

در چه مواردی امکان حذف پوشش بیمه درمان تکمیلی وجود دارد؟

با توجه به قوانین بیمه های درمان تکمیلی و قرار داد منعقده با شرکت بیمه گر، در صورت فوت بیمه شده و یا قطع رابطه همکاری با دانشگاه با درخواست کتبی محل خدمت بیمه شده پوشش حذف خواهد شد. 

در مواردی که بیمه شده برای مدتی از دانشگاه حقوق و دستمزد دریافت نمی کند، آیا پرداخت حق بیمه لزومی دارد و چگونه می توان آن را پرداخت کرد؟

بله، پرداخت حق بیمه در تمامی ماه های قرارداد الزامی می باشد و در صورتی که فرد برای مدتی مانند مرخصی بدون حقوق، از دانشگاه دریافتی ندارد، باید با مراجعه به رابط رفاهی محل خدمت خود از مبلغ حق‌بیمه و شماره حساب اعلامی شرکت بیمه مطلع شده و پس از واریز وجه، سند واریز را جهت مکاتبه با اداره رفاه و تعاون به رابط رفاهی محل خدمت خود ارائه دهد. 

در چه مواردی می توان در طول مدت قرارداد فردی را تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار دهیم ؟

در صورتی که فرد در مهلت ثبت نام اعلام شده در ابتدای قرارداد ، در دانشگاه شاغل نبوده باشد و یا شرایط عضویت در بازه مذکور را نداشته باشد که صرفا شامل نوزادان تازه متولد شده، افراد جدید الاستخدام و همسر کارکنانی که هست به تازگی ازدواج کرده‌اند (‌منوط به پوشش داشتن بیمه شده اصلی از قبل) و صرفا یک ماه از تاریخ وقوع مهلت برای درخواست ثبت نام وجود دارد. جهت ارائه درخواست به رابط رفاهی محل خدمت خود مراجعه کنید. 

اگر کارمندی متقاضی دریافت تسهیلات بانکی دانشگاه باید چه اقدامی باید انجام دهد؟

متقاضیان میبایست با توجه به بخشنامه اعلام سهمیه های وام که چند بار در سال اعلام می شود نسبت به رزرو وام و شرکت در قرعه کشی از طریق سامانه رفاهی اقدام نمایند.

آدرس سامانه رفاهی

آیا تسهیلات بانکی دانشگاه شامل کارکنان شرکتی نیز می شود؟

اگر کارمندی متقاضی استفاده از تسهیلات اقامتی دانشگاه باشد چه اقدامی می بایست انجام دهد؟

اعلام سهمیه های اقامتی به صورت فصلی و از طریق بخشنامه به اطلاع کلیه واحدهای تابعه می رسد. حدود 20 روز قبل از شروع هر فصل بخشنامه رزرو و شرکت در قرعه کشی تسهیلات اقامتی ارسال می شود و همکاران امکان انتخاب تاریخ های مورد نظر برای اماکن اقامتی موجود را خواهند داشت. 

روش دیگراستفاده از اماکن اقامتی دانشگاه، سهمیه های ازاد می باشد (سهمیه هایی که برندگان انصراف داده اند) نیز از طریق سامانه رفاهی منوی سهمیه آزاد در اختیار همکاران قرار خواهد گرفت. سهمیه های آزاد موجود، از طریق کانال اطلاع رسانی اداره رفاه و تعاون در تلگرام و ایتا به اطلاع همکاران دانشگاه خواهد رسید.

سوالات متداول مدیریت امور مالی

واریز حقوق و مزایا چه تاریخی در ماه می باشد؟

با توجه به واریز حقوق و مزایا وفق بند الف تبصره 20 قانون بودجه سالیانه به محظ تامین اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه بین محدوده زمانی 28 لغایت 30 ام هرماه به حساب پرسنل، واریز خواهد شد.

جهت اعمال دوران سوابق طرح چه باید کرد؟

1- تکمیل فرم شماره 1 سازمان تامین اجتماعی

2- کپی و اصل گواهی پایان طرح

3- دریافت ریز سوابق تامین اجتماعی از سایت تامین اجتماعی

سوالات متداول اداره املاک و اراضی

آیا واحد استیجاری جهت پرسنل دانشگاه وجود دارد؟

خیر - طبق قانون سازمانهای دولتی از داشتن منزل سازمانی منع شده اند.

جهت اجاره فضا برای شرکت های دانش بنیان چه باید کرد؟

با توجه به اینکه امور مربوط به اینگونه شرکت ها از طریق پژوهشکده ها و معاونت تحقیقات فناوری صورت می پذیرد،لازم است متقاضیان به این معاونت مراجعه نمایند.

در خصوص اقدامات انجام شده در جهت تعاونی مسکن چه باید کرد؟

تعاونی مسکن واحدی مجزا از مجموعه دانشگاه محسوب می گردد و اداره رفاه دانشگاه با تعاونی های مسکن منتسب به دانشگاه همکاری دارد و این اداره تنها در جهت تاسیس ملک مورد نیاز نسبت به اشتراک تجربیات با تعاونی های دانشگاه همکاری می نماید

در خصوص صلح یا وقف ملک برای امور درمانی ، بهداشتی ،پژوهشی چه باید کرد؟

بامراجعه به اداره املاک دانشگاه این اداره با هماهنگی واحدهای خیرین و حقوقی دانشگاه و استفاده از ظرفیت مشاوران زبده در امر وقف نسبت به تنظیم صلح نامه و یا وقف نامه مطابق با خواسته خیرین اقدام خواهند نمود.

سوالات متداول واحد مدیریت امور حقوقی

پس از رد درخواست توسط کار گروه فرعی رفع اختلاف دیوان عدالت اداری تکلیف درخواست ما چه می شود؟

پس از رد درخواست شما ، با در دست داشتن پاسخ ارسالی از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، به دیوان عدالت اداری واقع در: تهران - پونک- مخبری- خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کرده و مجدد طرح شکایت می نمایید. 

متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه