معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران

مدیریت امور مالی

 

اداره درآمد

شرح وظایف

1- ثبت ، نظارت وپیگیری بر تهیه وتنظیم اسناد وصورتحساب های ارسالی به موسسات طرف قرار داد

2- ثبت ، نظارت وپیگیری مستمر بر وصول مطالبات واحدهای تابعه از موسسات طرف قرارداد

3-ثبت ، نظارت وپیگیری مستمر بر رفع مشکلات کسورات واحدهای تابعه از موسسات طرف قرارداد

4- ثبت ، نظارت وپیگیری بر تهیه وتنظیم اسناد وصورتحساب های ارسالی به معاونت سلامت وزارت بابت مصدومین ترافیکی ،مصدومین غیر ترافیکی ،نیازمندان ،بیماران سرطانی ، بیماران خاص ،بیماران روانی ،بیماران سوختگی و...

5- جمع آوری درآمدهای وصولی از طریق سیستم بانکی وانتقال آن به حسابهای درآمدی دانشگاه وابلاغ آن به مدیریت بودجه در قالب برنامه های مصوب درآمدی

6- جمع آوری درآمدهای وصولی وانتقال آن به حساب درآمد خزانه

7-درخواست وجه درآمدهای ارسال شده به خزانه وانتقال آن به حساب پرداخت قابل برداشت درآمدهای اختصاصی دانشگاه

8-ثبت وکنترل ماهیانه وضعیت جذب درآمدهای اختصاصی با توجه به اعتبارات مصوب در برنامه های پیشنهادی وتهیه گزارش آماری تحلیلی

9-درخواست افتتاح حساب درآمدی غیر قابل برداشت جهت ستاد دانشگاه وکلیه واحدهای تابعه درآمدزا براساس ماهیت فعالیت مرکز درآمد (درمانی،دارویی،بهداشتی ،آموزشی

10- هماهنگی وتدوین برنامه های زمانبندی با خزانه جهت انتقال درآمدهای دانشگاه به حساب های درآمدی خزانه در دوره های معین

11- نظارت و کنترل بر صورتحسابهای بانکی درآمدی حساب های ستاد دانشگاه

12-نظارت وکنترل بر صورتحسابهای بانکی درآمدی واحدهای تابعه

13-هماهنگی وپیگیری با مقامات دانشگاه در خصوص جایگزین نمودن نرم افزار پذیرش – صندوق در مراکز بهداشتی ، درمانی وحذف فروش قبوض درمانی

14- نظارت وکنترل صندوق های مراکز بهداشتی ،درمانی (فروش قبوض درمانی – نرم افزار صندوق)

15- نظارت وکنترل صندوق های مراکز درمانی (بیمارستانی)

16- نظارت وکنترل صندوق های مراکز درآمدی در سطح واحدهای تابعه (مدیریت ها، معاونت ها ، دانشکده ها و.......

17- انتقال وجوه بانکی جمع آوری شده درآمدی در بیمارستان به حسابهای درآمدی دانشگاه در دوره های زمانی معین

-18هماهنگی وتعامل با بانک ها جهت استقرار شعبه یا باجه در بیمارستان به منظور دریافت وجه از بیماران به صورت مسقیم (دریافت وجه نقد ،دریافت از طریق کارت خوان )

19- هماهنگی ، تعامل وشرکت در کلیه جلسات درآمدی وپیشنهاد تشکیل کمیته مورد نیاز جهت تحقق اهداف درآمدی دانشگاه

20-بررسی ونظارت بر انعقاد قراردادی اماکن استیجاری و وصول و واریز آن به حساب درامدهای اختصاصی

21- تهیه چک لیست های نظارتی جهت پایش واحدهای تابعه وابلاغ ان به واحدها برای اجرای آن در دوره های معین زمانی واستفاده از آن در بازدیدها

22- بهره گیری، هماهنگی و استفاده از تجربیات کارشناسان امور درمانی ومدارک پزشکی در جهت تهیه وتنظیم بهینه اسناد ودفاع از حقوق درآمدهای ئاحدهای تابعه در جلوگیری از کسورات توسط سازمانهای بیمه ای طرف قرارداد

23-تهیه وتنظیم انواع گزارشات درآمدی مورد نیاز مقامات دانشگاه، وزارت وسایر نهدهای نظارتی

24-ارتباط مستمر و نزدیک با کارشناسان بیمه ها خصوصاً کارشناسان بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح و کمیته امداد در خصوص وضعیت اسناد وصورتحسابهای پزشکی

25-آموزش مسوولین درآمد واحدها در خصوص مسائل وموضوعات درآمدی در دوره های زمانی معین

26-آموزش مسوولین درآمد واحدها و روسای مالی جهت اجرای دقیق نرم افزار جامع ثبت درآمدهای دانشگاه

27- نظارت دقیق وروزانه جهت ثبت درآمدها در نرم افزار جامع ثبت درآمدهای دانشگاه وابلاغ آن به مدیریت بودجه در قالب برنامه های مصوب درآمدی

28- کنترل ونظارت ثبت درآمدی واحدهای تابعه در برنامه حسابداری تعهدی

29- ثبت رویدادهای درآمدی حسابداری خاص واحد درآمد دانشگاه وتهیه گزارش های مورد نیاز آن

30-تجزیه و تحلیل آمار میزان درآمد ناشی از فروش خدمات و مقایسه آن با میانگین درآمد دانشگاه و تهیه گزارش تحلیلی

31-ایجاد واحدهای بیمارستانها