• تاریخ انتشار : 1402/12/08 - 12:24
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 346
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارگاه آموزشی تفکر تحلیلی و حل مسئله ویژه مدیران پایه در دانشگاه علوم پزشکی تهران

پیرو برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی؛ کارگاه آموزشی و حضوری تفکر تحلیلی و حل مسئله ویژه مدیران پایه برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، کارگاه و دوره آموزشی (حضوری) «تفکر تحلیلی و حل مسئله» ویژه مدیران پایه واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران در سالن G6 سازمان مرکزی برگزار شد. 
دکتر مسعود رفعتی مدرس دوره آموزشی با محوریت «تفکر تحلیلی و حل مسئله» بود؛ مطالب به‌صورت کارگاهی و با مشارکت فعال شرکت‌کنندگان برگزار شد.
یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های مدیران (و شاید مهم‌ترین آنها) تصمیم‌گیری در مسائل مختلف است، با رشد و بزرگ‌تر شدن یک سازمان، اهمیت و تأثیرگذاری تصمیم‌گیری مدیران آن بیشتر می‌شود. باتوجه‌به پیچیدگی مسائل موجود و مشکلات روزافزون بیمارستان‌ها ضرورت نیاز مدیران برای تصمیم‌گیری‌های گروهی و استمداد از همکاران یا زیردستان ملموس است. 
تکنیک‌ها و ابزارهای مختلفی جهت کمک به تصمیم‌گیری بهتر مدیران ارشد موجود است که آشنایی و به‌کارگیری این تکنیک‌ها و ابزارها بر اساس شرایط و سلایق جهت هدایت صحیح سازمان و اخذ بهترین تصمیم در شرایط پیچیده و مختلف کمک‌کننده است. 
انواع تصمیم، اهداف یادگیری، مسئله، فرایند تصمیم‌گیری، عوامل مؤثر بر تصمیم‌گیری، ابزارها و تکنیک‌های تصمیم‌گیری، تکنیک طوفان فکری، مقررات طوفان فکری، ویژگی‌های طوفان فکری، تکنیک  رأی‌گیری چندگانه، ویژگی‌های رأی‌گیری چندگانه، تحلیل پارتو، مراحل تحلیل پارتو، ویژگی‌های تحلیل پارتو، ماتریس تصمیم‌گیری، ابزار پنج چرا و... از جمله مباحثی بود که در کارگاه مطرح شد. 
توضیح اینکه این دوره‌های آموزشی با مشارکت همت گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه برگزار می‌شود.
  • گروه خبری : اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 260527
الهام علی
تهیه کننده

الهام علی