• تاریخ انتشار : 1402/08/02 - 14:15
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارگاه آموزشی «طراحی آموزشی تدریس مؤثر» در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

در راستای افزایش مهارت‌های دانش و توسعه تجربیات مدرسین که در سطح دانشگاه در حال تدریس هستند؛ «کارگاه طراحی آموزش تدریس مؤثر» برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، در راستای سلسله کارگاه‌های آموزشی حضوری با عنوان «کارگاه طراحی آموزش تدریس مؤثر» دوشنبه یکم آبان 1402 در سالن G6 سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه برگزار شد.
توسعه مهارت‌ها و توانمندسازی مدرسین از جمله اقدامات ضروری و بااهمیت به شمار می‌رود، در همین راستا «کارگاه طراحی آموزش تدریس مؤثر» با تدریس دکتر ریتا مجتهدزاده عضو هیئت‌علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
در این کارگاه در خصوص طراحی آموزشی و شیوه‌های نوین و پویای این حوزه، شیوه‌های نیازسنجی برای تدریس با بیان سؤالات wh، پویایی حیطه آموزش، تعیین عناصر ضروری تدریس و مولفه‌های 9 گانه تدریس مطالب پر باری ارائه شد.
اهمیت تغییر نگرش در فراگیران با استفاده از روش‌های قراردادن افراد در موقعیت‌های واقعی و تجارب قبلی خود، تکنیک‌های تغییر رفتار در تمامی ابعاد و مشخص‌کردن اهداف رفتاری و اثربخشی قابل‌اندازه‌گیری از مواردی است که بهتر است تمامی مدرسین کارگاه در برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های خود موردتوجه قرار دهند. 
آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان در سه حیطه؛ دانش تئوریک، ابعاد انگیزشی و نگرش افراد و مهارت‌های روانی حرکتی متناسب با حوزه کاری هر فرد برنامه‌ریزی‌شده و اثربخشی نهایی آموزش با تغییر نگرش و به دنبال آن تغییرات رفتاری کارکنان در حوزه‌ها و وظایف شغلی آنها مشاهده خواهد شد. 
در ادامه مدرس کارگاه با ایجاد چالش‌های ذهنی در مدرسین، دغدغه‌های این حوزه را با ذکر مثال‌های مختلف بیان کردند. آنچه بگوئید و آنچه نگویید، چگونه محتوا و ارائه‌ای جذاب‌تر داشته باشیم،  لزوم استفاده از شیوه‌های تدریس متفاوت در آموزش‌های تئوریک و مهارتی، چگونگی طراحی فعالیت‌های یادگیری و نقش کارگاه‌های گروهی، تمرکز بر سبک‌های یادگیری، منابع و ابزار یادگیری، تعیین روش‌های ارزشیابی از نکات مهم مطرح شده در این کارگاه بوده است.
تعامل و مشارکت فعال، پویایی و رضایت‌مندی بالای شرکت‌کنندگان از برگزاری این کارگاه از ویژگی‌های بارز این دوره بود.
  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 255943
الهام علی
تهیه کننده

الهام علی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *