• تاریخ انتشار : 1403/01/21 - 11:41
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 153
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام تبریک معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر

دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیامی فرارسیدن عید سعید فطر «عید استجابت دعا، عید آسودگی از آتش غفلت» را به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران تبریک گفت.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، متن پیام بدین شرح است؛ 
رسول اکرم (ص) فرموده است؛ «و چون شب عید فطر که شب جوائز نام دارد فرارسد، خداوند پاداش عمل‏کنندگان را بدون حساب و شمارش ببخشد».  
نسیم عید از راه می‌رسد؛ باید گوش دل‌باز کرد تا ندای سلام‌وصلوات پروردگار و فرشتگان را شنید. پروردگارا! در ناب‏ترین ثانیه‌های رازونیاز میهمان سفره‏ رنگینت بودیم و در تپش تند زمان، چه زود بدرقه کردیم روزهای روزه‌داری‌مان را و اکنون با روحی سرشار از معنویت و دل‏هایی لبریز از مهرت، دست‏های در هم گره شده‏ای که بوی وحدت می‏دهند و شعارشان همدلی است، با قدم‏های استواری که مقصدشان یکپارچگی است، به استقبال روز موعود می‏شتابیم؛ در شکوه و عظمت نماز عید، غرق شده و با رمضان وداع می‏کنیم. فرشتگان آسمان، رشک می‏برند به این‌همه یکرنگی و اتحاد ما. آری! عید فطر می‌آید، عیدی که زیبایی عبادت و بندگی را به نمایش می‌گذارد و تجلی‌گاه روز پاداش برای روزه‌داران و نماد روز حسرت برای محرومان از فرمان الهی است. روزه‌داران در این روز بر سر دوراهی هستند که از آمدن عید دل‌شاد باشند یا از رفتن رمضان محزون؟ اما، عید فطر، عید پایان‌یافتن رمضان نیست، عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است.
در فرهنگ اسلامی، نخستین روز ماه شوّال، به‌عنوان عید فطر و جشن بازگشت به فطرت تعیین شده است. عید فطر، یعنی بازگشت به فطرت و سرشت و ازآنجاکه روزه‌داران در طول ماه رمضان برای رضایت حضرت دوست، سر به آستان یکتایی‌اش نهاده‌اند و به تصفیه روح و جان خویش همت گماشته‌اند، در روز عید، نوعی شادی و لذت درونی در خود احساس می‌کنند که این نشان از پیروزی بر طاغوت نفس در وجود آنها است. 
و این‌طور است که در دعای قنوت نماز عید فطر می‌خوانیم:
بارالها! به حق این روز، که آن را برای مسلمانان عید و برای محمد (ص) ذخیره و شرافت و کرامت و فضیلت قراردادی، از تو می‌خواهیم که بر محمد و آل محمد درود فرستی و ما را در هر خیری وارد کنی که محمد و آل محمد را در آن وارد نمودی و از هر بدی که محمد و آل محمد را خارج ساختی، ما را نیز از آن خارج‌سازی، درود و صلوات تو بر او و آنها. خداوندا! از تو می‌طلبیم، هر آنچه را که بندگان شایسته‌ات از تو خواستند و به تو پناه می‌بریم از هر آنچه که بندگان خالصت به تو پناه بردند.
فرارسیدن عید سعید فطر «عید استجابت دعا، عید آسودگی از آتش غفلت» را به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران تبریک می‌گویم. 
 
دکتر رامین رحیم نیا 
معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه 
  • گروه خبری : اخبار معاونت,اطلاعیه معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 263132
الهام علی
تهیه کننده

الهام علی