• تاریخ انتشار : 1403/02/05 - 07:12
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1214
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

همایش بزرگداشت «روز ملی منابع انسانی» در دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکی از الگوهای موفق در سطح ملی است

دکتر قناعتی در همایش بزرگداشت «روز ملی منابع انسانی» در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکی از الگوهای موفق در سطح ملی است.

 
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه، در همایش بزرگداشت «روز ملی منابع انسانی» که برای خانواده بزرگ مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403 در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران برگزار شد؛ دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تبریک این روز به همکاران با انگیزه و تلاشگر مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه؛ گفت: خدا راشاکرم که همکاران معاونت توسعه خیلی فعال در سازمان مشغول ارائه خدمت به ذی نفعان و مراجعه کنندگان هستند و همیشه از این معاونت به عنوان یک تیم یاد میکنم؛ چرا که کار تیمی را به درستی، عملیاتی و اجرایی کرده اند. 
وی با بیان اینکه مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکی از الگوهای موفق در سطح ملی است؛ یادآور شد: امیدواریم به‌عنوان الگو برای سایر معاونت‌ها و مدیریت‌ها مطرح شود و بتوانیم از تجربیات ارزشمند این مدیریت به‌خوبی بهره‌مند شویم. 
دکتر قناعتی با اشاره به اینکه نگرش انسان می‌تواند مسیر زندگی را عوض کند؛ افزود: افراد خلاق انسان‌هایی معمولی نیستند، دید و نگرشی متفاوت دارند و از آن به نحو شایسته استفاده می‌کنند. 
رئیس دانشگاه، فرایندهای کاری مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در برگزاری کانون ارزیابی شایستگی نیروهای جدید استخدامی وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1402 به شایستگی درخشیدید و توانستیم در جذب نیروهای پرستاری در سطح ملی خوب ظاهر شویم. 
وی با بیان اینکه باید در هر جایگاهی که هستیم در خدمت سازمان باشیم؛ تصریح کرد: با شفافیت و با برنامه‌ریزی می‌توانیم در نقش و وظیفه‌ای که به ما محول شده است موفق باشیم. 
دکتر قناعتی، برنامه‌ریزی، ساماندهی، هدایت و کنترل را ابزاری برای حرکت اثرگذار در سازمان عنوان و خاطرنشان کرد: افراد توانمند و بااستعداد در سازمان کم نداریم می‌توانیم از این عزیزان در زمینه‌های مختلف استفاده بهینه و به دستاوردهای بهتری دست یابیم. 
رئیس دانشگاه با تأکید بر اینکه با سازماندهی درست می‌توانیم کار اصولی را نهادینه کنیم؛ گفت: ان‌شاءالله با گسترش و توسعه بیشتر بتوانیم مؤثرتر و با بازدهی بالاتر در سازمان گام برداریم. 
وی با اشاره به اینکه برای رشد انسان هیچ حدی وجود ندارد؛ ادامه داد: برای انسجام سازمان تلاش مضاعف کنید و اثرگذار باشید، هر روز کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهید تا خداوند متعال برکت را به زندگی تک‌تک ما جاری کند.
در ادامه دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی همکاران پرتلاش مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی، با اشاره به اینکه نام‌گذاری روز ملّی منابع انسانی، نشان از جایگاه و اهمیت منابع انسانی در سطح ملی و بین‌المللی را نشان می‌دهد؛ گفت: این روز بزرگ و خاطره‌انگیز را به همه جهادگران مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران تبریک می‌گویم چرا که زحمات های بی‌وقفه همکاران حوزه نیروی انسانی بر کسی پوشیده نیست. 
دکتر رحیم نیا با تأکید بر اینکه ارزشمندترین و اساسی‌ترین رکن هر سازمان، سرمایه انسانی آن است؛ خاطرنشان کرد: نیروی انسانی نقش کلیدی را در توسعه و تقویت سازمان ایفا می‌کند؛ تک‌تک شما عزیزان مایه فخر و مباهات دانشگاه علوم پزشکی تهران هستید، رفتار خردمندانه شما در تسهیل فرایندهای جاری اثرگذار است و ارزش‌افزوده سازمان را دوچندان می‌کند.  
معاون توسعه دانشگاه با اشاره به اینکه نیروی انسانی از منابع مالی و فیزیکی برای ما مهم‌تر است؛ تأکید کرد: هنر ما این است که از سرمایه‌های انسانی دانشگاه بهینه و به‌درستی استفاده کنیم. 
وی با بیان اینکه رضایت‌مندی مراجعه‌کنندگان (مشتریان) را باید تقویت کنیم؛ تصریح کرد: رضایت‌مندی مشتریان عامل موفقیت سازمان محسوب می‌شود و نقطه عطفی است. 
دکتر رحیم نیا با بیان اینکه (کار در معاونت توسعه به شکل تیمی انجام می‌شود)؛ یادآور شد: نقش همه افراد مشخص است؛ روحیه کار تیمی در این معاونت همیشه از سوی دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه مورد حمایت قرار گرفته شده است؛ بنابراین باید آن را حفظ و تقویت کنیم. 
سپس علیرضا عرب یارمحمدی مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه ضمن تبریک این روز به همکاران خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران که به‌عنوان سرمایه‌های اصلی این دانشگاه و نظام سلامت کشور خدمات شایسته ارائه می‌دهند؛ گفت: اصلی‌ترین عامل اجرایی‌شدن برنامه‌های سازمان، بدنه نیروی انسانی است  و به دلیل اهمیت این موضوع، مدیریت منابع انسانی خود سرمایه‌ای عظیم محسوب می‌شود. 
وی با اشاره به ثبت روز ملی منابع انسانی در تقویم «تکریم نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه‌های سازمانی»، موضوعی بااهمیت محسوب می‌شود؛ یادآور شد: منابع انسانی؛ حیاتی‌ترین و ارزشمندترین منابع هر سازمان هستند و در صورت استفاده صحیح از توانمندی آنان، می‌توان ضعف‌های درونی و تهدیدهای بیرونی سازمان را به‌صورت بارز، مرتفع کرده و قوت‌های درونی و فرصت‌های بیرونی را به بهترین شکل به خدمت گرفت. 
عرب یارمحمدی خاطرنشان کرد: پیگیری و تلاش‌های مستمر همکاران مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی مایه افتخار دانشگاه علوم پزشکی تهران است، خدا را شاکرم و امید دارم با حمایت‌های دکتر قناعتی و دکتر رحیم نیا همچون گذشته شاهد تحولات عظیمی در توسعه سرمایه انسانی در دانشگاه باشیم. 
در پایان همایش بزرگداشت «روز ملی منابع انسانی» در دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاران عکس‌های یادگاری گرفتند.
  • گروه خبری : دستاوردهای معاونت,اخبار معاونت,اطلاعیه معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 263982
فیلم بردار
الهام علی
تهیه کننده

الهام علی