نهادینهسازی فرایندهای آموزشی در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران
برگزاری جلسه هماهنگی با رابطین آموزشی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران
در اجرای بخشنامه نیازسنجی آموزشی برای سال 1404، جلسه هماهنگی با رابطین آموزشی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران بهمنظور «هماهنگی اجرای فرایندهای آموزشی در حوزه آموزش ضمن خدمت» برگزار شد.
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامهریزی منابع، سیاستهای کلی آموزش ضمن خدمت که طی بخشنامه شماره 11585/51/11/1403 در تاریخ 4 آذر 1403 ابلاغ شده بود و باتوجهبه لزوم هماهنگی بندهای آن با دستاندرکاران ذیربط جلسهای بدین منظور با رابطین آموزشی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران شنبه 29 دی 1403 در سالن G6 سازمان مرکزی دانشگاه تشکیل شد؛ در این جلسه سپیده مسعود رئیس گروه آموزش کارکنان و مدیران دانشگاه ضمن تشکر از همکاری همهجانبه رابطین آموزشی در طول سال جاری؛ به تشریح بخشنامه نیازسنجی آموزشی پرداخت و در خصوص 5 سطح نیازسنجی و الزامات هر قسمت توضیحاتی ارائه کرد.
وی افزود: فرایند آموزش از نیازسنجی آموزشی شروع میشود، این نیازسنجی در قالب فرم شماره 3 به ستاد مرکزی ارسال شده و آموزش ستاد پس از تفکیک حوزههای تخصصی و اخذ نظریه سرگروههای تخصصی نسبت به صدور مجوز آموزش اقدام میکنند و در نهایت این فرایند منجر به تهیه تقویم آموزشی سال 1404 میشود.
وی یادآور شد: در صدور مجوز آموزش ارسال طرح درس و محتوای مناسب و همچنین مدارک موردنیاز جهت بارگذاری در سامانه آکادمی الزامی است.
وی در ادامه گزارشی از اقدامات صورتگرفته در حوزه آموزش ضمن خدمت؛ آمارهای سامانهها و مسئولیت همکاران آموزش در هر حوزه؛ ارائه کرد و از همراهی و همکاری کلیه گروهها در توسعه حوزه آموزش در سطح دانشگاه تشکر کرد.
رئیس گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه تصریح کرد: علت تأکید بسیاری از موارد آموزشی مراجعه اربابرجوع از واحدهای مختلف است که با همکاری هم سعی در حل مشکلات آنها و تسریع در روند آموزشی داریم. این نکته که فرایند آموزش در نیمه بهمن به پایان میرسد و رابطین بایستی کل فرایند را در این مدت باقیمانده به اتمام برسانند. همچنین در خصوص افزایش سقف آموزش همکاران، علت عدم دسترسی برخی همکاران به شناسنامه آموزشی و دورههای الزامی بدو مدیران توضیحاتی ارائه کرد.
وی خاطرنشان کرد: تهیه محتوای مدیا از سیاستهای اصلی دانشگاه است که باهدف بهروزرسانی و همگامشدن با شیوههای بهروز انجام میپذیرد. در پایان شیوه منتورینگ و کوچینگ که از شیوههای نوین آموزشی است در جلسه مطرح شد.
توضیح اینکه رابطین آموزشی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص موارد مطرح شده نظرات خود را بیان کردند.
ارسال نظر