• تاریخ انتشار : 1403/07/15 - 14:03
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 207
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

همایش حقوقی قطب ۱۰ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

نقش بی‌بدیل دانش حقوقی در ارتقای خدمات مدیران

دکتر سید رضا رئیس کرمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در همایش حقوقی قطب ۱۰ بر ضرورت تداوم ارائه آموزش‌های حقوقی به همه مدیران تأکید کرد و گفت: با داشتن سواد علمی، حقوقی، سلامت و... با چالش‌های کمتری در سطح جامعه روبرو خواهیم بود.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، دکتر رئیس کرمی یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ در سالن حکیم، ابتدا ضمن خیرمقدم به مدعوین در این همایش گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در تمامی زمینه‌ها و حوزه‌ها در سطح ملی الگو و پیشتاز بوده است؛ لذا امید داریم در بحث‌های حقوقی نیز بتواند سرآمد باشد و باتوجه‌به پیچیدگی موضوعات موارد را مرتفع کند. 
وی باتوجه‌به اهمیت و نقش آموزش در تمامی حوزه‌ها و حیطه‌ها؛ یادآور شد: آموزش عمومی و داشتن آگاهی‌های لازم می‌تواند سطح سواد سلامت افراد را ارتقا دهد و در جامعه با موانع و مشکلات کمتری مواجه باشیم؛ بنابراین لازم است دامنه وسیعی از مدیران و همکاران دانشگاهی از اطلاعات حقوقی نیز آگاهی داشته باشند؛ چرا که معتقدیم در حوزه سلامت همیشه پیشگیری بهتر از درمان است در بحث‌های حقوقی هم این تأکید را داریم که کسب اطلاعات و دانش حقوقی می‌تواند نقش بسزایی در ارائه خدمات بهتر داشته باشد.
در ابتدا حسام قدیمی مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن خیرمقدم و آرزوی موفقیت به مدعوین از تشکیل جلسه قطب ۱۰ ابراز خرسندی کرد و گفت: برگزاری این جلسات باعث تقویت و هم‌افزایی حقوقی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر واحدهای تابعه وزارت بهداشت می‌شود.
در ادامه دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تبریک به شکل‌گیری چنین بخش تخصصی در زمینه حقوقی خواهان تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشابه در سایر بخش‌های زیر مجموعه معاونت توسعه شدند.
سپس دکتر میر حامد خانی مدیرکل حقوقی و املاک وزارت بهداشت ضمن خیرمقدم به مدعوین و تشکر از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از سامان‌دهی بخش املاک و حقوقی در قطب ۱۰ ابراز خرسندی کرد. 
پس از آن، دکتر اسدی مقدم سرپرست مجتمع قضائی شهید قدوسی، ضمن اظهار همکاری با بخش بهداشت و درمان و حفظشان پزشکان در کلیه مجتمع‌های قضائی استان تأکید بر رسیدگی دقیق و همه‌جانبه به جرائم به وقوع پیوسته در این حوزه و برای آموزش واحدهای تابعه بهداشت و درمان به جهت پیشگیری از جرائم اعلام آمادگی کردند. 
در ادامه مهندس محمدکاظم امینی رئیس اداره املاک و مستقلات دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهان فعال‌تر شدن نقش واحد حقوقی به‌خصوص در بخش اوقاف در دانشگاه شدند. 
توضیح اینکه مدیران حقوقی قطب ۱۰ چالش‌های خود را مطرح و در جهت رفع این چالش‌ها مواردی بیان شد. 
از جمله مواردی که مطرح شد می‌توان به؛ ابراهیمی مدیرکل حقوقی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص عدم هماهنگی جرایم و مجازات در بخش درمان، خواهان اصلاح وضعیت موجود و ایجاد بازدارندگی دراین‌خصوص، نادری مدیرکل حقوقی دانشگاه علوم بهزیستی از مشکلات ناشی از ارجاع بیماران اعصاب روان به واحدهای زیر مجموعه این دانشگاه توسط مراجع قضائی و ابراز نگرانی از هزینه‌های هنگفت درمانی آنها خواهان انجام تمهیداتی از سوی مقامات قضائی در این زمینه، دکتر کریمی مدیرکل حقوقی دانشگاه شهید بهشتی تهران خواهان تعیین تکلیف در زمینه اخذ تعهدات و ضامنین از دانشجویان جدیدالورود و پرداخت فوق‌العاده در پست‌های تخصصی حقوقی، رحیمی مشاور حقوقی مرکز اورژانس کشور ضمن ابراز خرسندی از مکاتبات صورت‌گرفته با مدیرت حقوقی وزارت بهداشت و حل مشکلات قبلی این مرکز از چالش‌های باقی‌مانده اعم از نداشتن کد شناسایی مستقل در واحدهای تابعه اورژانس، وجود مسئولیت برای تکنسین‌ها در صورت عدم تمایل بیمار جهت انتقال به واحدهای درمانی و... که بیان شد، اشاره کرد. 
  • گروه خبری : دستاوردهای معاونت,اخبار معاونت,اطلاعیه معاونت,اخبار مدیریت امور حقوقی,ویژه دانشگاه,اخبار اداره املاک و اراضی
  • کد خبر : 279901
الهام علی
Author

الهام علی

تصاویر

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Theme settings