• تاریخ انتشار : 1402/12/15 - 13:53
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 430
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

آخرین نشست شورای مدیران معاونت توسعه در سال 1402

دکتر رحیم نیا: استقرار و هوشمندسازی نرم‌افزارها، مشارکت و خرد جمعی می‌تواند برای سازمان دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشد

در آخرین نشست شورای مدیران معاونت توسعه در سال 1402 که با حضور مدیران بیمارستان ها و معاونان مالی اداری دانشکده ها، روسای شبکه های بهداشتی و درمانی و مدیران ستادی دانشگاه برگزار شد، بر ضرورت نظم و انضباط مالی، تلاش، توکل و همدلی در دستیابی به اهداف و ایجاد زیر ساخت برای واحدها تاکید شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، در این نشست که دوشنبه 14 اسفند 1402 که به میزبانی ستاد و در سالن دارالفنون سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، دکتر رامین رحیم نیا، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه ضمن خداقوت به همگی، چهره های خندان مدیران را موجب امیدبخشی در سازمان خواند و گفت: اگر چه سال مالی دشواری را در دانشگاه پشت سر گذراندیم اما چهره بشاش همکاران به ما امید مضاعف می دهد، امید دارم سال آینده را با چشم انداز بهتری رقم بزنیم. 
وی یادآور شد: امیدواریم سال آینده با تلاش، مشارکت و همکاری مدیران، بهتر از گذشته حرکت‌های سازنده‌ای را رقم بزنیم؛ مطمئن هستم همه مدیران توسعه، دانشگاه را خیلی دوست دارند و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند؛ قطعاً اگر بیشتر تلاش کنیم و همدل باشیم، خداوند نیز کمک می‌کند تا دستیابی به اهداف محقق شود.
دکتر رحیم نیا با تأکید بر انضباط مالی و منطقی برخوردکردن با منابع مالی؛ تصریح کرد: به دلیل ملاحظاتی برخی فرایندها به‌صورت متمرکز در معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه انجام می‌شود؛ بنابراین باید از میراث مدیران قبلی به‌درستی نگهداری کنیم و آن را توسعه دهیم. 
معاون توسعه دانشگاه، با بیان اینکه "هیچگاه دستیابی به‌تمامی اهداف در سازمان صددرصد محقق نمی‌شود" خاطرنشان کرد: اما می‌توانیم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا به درصد بیشتری از اهداف دست یابیم. قطعاً این کار با تلاش، توکل و همدلی امکان‌پذیر خواهد بود. یکپارچگی و انضباط مالی را در دستور کار خود قرار دهید. 
دکتر رحیم نیا با اشاره به اینکه نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه سازمان محسوب می‌شود؛ یادآور شد: از خلاقیت و نوآوری  همکاران استقبال خواهیم کرد؛ نیروی انسانی منبع نیست؛ بلکه سرمایه است، قدردان زحمات تک‌تک شما عزیزان هستیم. 
وی  با تأکید بر جدی‌گرفتن فرم‌های 5 و 8 تفاهم‌نامه‌های واحدها؛ گفت: با منابع مالی هماهنگ و هم سو پیش بروید چرا که یکپارچگی و انضباط مالی از اولویت‌های ما است؛ به‌واسطه فرم هشت که در تفاهم‌نامه واحدها آمده، مدیران می‌توانند سازوکاری برای افزایش پرداختی همکاران از محل مشارکت خودشان ایجاد کنند. از این طریق هر واحد از محل کارها و درآمدهای خودش می‌تواند درآمد اضافه برای واحد دریافت کنند و عدم استفاده از این امکان، نشان از ضعف مدیر واحد دارد.
معاون توسعه دانشگاه با اشاره به گزارش تغذیه بیمارستان‌ها گفت: چالش بسیار بزرگی در این زمینه داریم؛ اما تدابیری را اتخاذ کرده‌ایم تا شاهد تغییرات بزرگی در این مسیر باشیم و قانونمند حرکت کنیم؛ مدیران باید همراه ما باشند؛ برای راهکارهای قانونی این مسئله چاره‌اندیشی کنید تا منابع را عاقلانه‌تر و باتدبیر هزینه کنیم.
دکتر رحیم نیا خطاب به مدیران تصریح کرد: در بحث خیرین تمرکز بیشتری داشته باشید و از سازمان‌های بیرونی تا جایی که امکان دارد کمک بگیرید و تلاش مضاعفی را انجام دهید. 
وی با بیان اینکه «همه یک تیم هستیم و برای اعتلای خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران تلاش می‌کنیم»؛ تأکید کرد: استقرار و هوشمندسازی نرم‌افزارها، مشارکت و خرد جمعی می‌تواند برای سازمان دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشد. 
در ادامه دکتر محمود بیگلر مدیر مجموعه داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران حدیث شریف «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» و منْ لمْ یشْکر الْمنْعم من الْمخْلوقین لمْ یشْکر اللّه عزّ و جل‏؛ گفت: هر که سپاس مردم نعمت دهنده را نگوید، از خداوند متعال سپاسگزاری نکرده است. 
وی با اشاره به اینکه کارکردن در معاونت توسعه یکی از سخت‌ترین واحدهای دانشگاه است؛ تصریح کرد: افرادی که در واحد مشغول ارائه خدمت‌اند، تلاشگر و اهل کار هستند. جا دارد در این فرصت مغتنم از این عزیزان قدردانی کنم. 
دکتر بیگلر ضمن تشکر از دکتر رحیم نیا، تأکید کرد: ایشان و تیم معاونت توسعه جهادی فعالیت و ایثار می‌کنند؛ وظیفه داریم از سیاست‌های معاونت توسعه پشتیبانی کنیم تا بتوانیم به اهداف دانشگاه دست پیدا کنیم.  
 
گزارش مدیران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران 
در ادامه این نشست مهناز طاهری پور مدیر امور مالی، دکتر زهرا حسینی تبار مدیر خیرین سلامت، دکتر کامبیز مراد زاده مدیر برنامه‌ریزی منابع مالی و بودجه، مهندس محمدکاظم امینی مدیر اداره املاک و اراضی، دکتر مسعود رفعتی مدیر نظارت و توسعه امور عمومی، علیرضا عرب یارمحمدی مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی، مهندس بهزاد مکری مشاور اجرایی معاونت توسعه و مدیر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی، حسام قدیمی مدیر امور حقوقی، سید احمدرضایی مدیر آمار و فناوری اطلاعات و مسعود اسداللهی رئیس‌دفتر معاونت توسعه دانشگاه ضمن قدردانی از همدلی‌ها و همراهی همکاران در سال گذشته، به ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای مربوطه پرداختند. 
توضیح اینکه در این نشست صمیمی مدیران بیمارستان‌ها، معاونین مالی اداری دانشکده‌ها، رؤسای شبکه‌های بهداشتی و درمانی نظرات خود را بیان کردند و در پایان عکس یادگاری گرفته شد. 
  • گروه خبری : دستاوردهای معاونت,اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 261112
الهام علی
تهیه کننده

الهام علی