• تاریخ انتشار : 1403/06/24 - 15:05
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 144
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کارگاه آموزشی گام‌های اجرای چرخه مدیریت بهره‌وری برگزار شد

نخستین جلسه سطح یک از سلسله جلسات کارگاه آموزشی مدیریت بهره‌وری در راستای «تشریح نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی» با حضور کارشناسان بهبود کیفیت و سایر کارشناسان فعال در این حوزه برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، باتوجه‌به ابلاغ نظام‌نامه چرخه بهره‌وری توسط سازمان ملی بهره‌وری ایران و ضرورت نهادسازی و توانمندسازی متولیان بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی، دوره آموزشی آشنایی با این نظام‌نامه به همت گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با ارائه دکتر جمشید رضائی مشاوره پروژه‌های بهره‌وری در حوزه سلامت برای کارشناسان برگزار شد.
در ادامه مدرس دوره، ضمن ارائه مباحثی از مبانی و اصول اولیه از جمله تعریف انواع بهره‌وری، رویکردها، مؤلفه‌ها و عوامل کلیدی در چرخه بهره‌وری، به توضیحاتی پیرامون نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری، تشریح چرخه رشد و بلوغ، گام‌های اجرایی، ماتریس موقعیت، نمودارهای تحلیلی و نحوه تکمیل کاربرگ‌های موجود در نظام‌نامه با ذکر مثال‌هایی از حوزه سلامت پرداخت و افزود چرخه مدیریت بهره‌وری، روشی قاعده‌مند و نظام‌یافته است که در راستای شناسایی و حل مسائل محوری و اولویت‌دار ادارات و سازمان‌ها در حال اجرا است و بر اهمیت استقرار و استمرار این چرخه در حوزه‌ها تأکید کرد.
در پایان کارگاه در بخش پرسش‌وپاسخ اعضای شرکت‌کننده با طرح سؤالاتی در خصوص نحوه اجرا، بومی‌سازی با مدرس کارگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند. همچنین این دوره آموزشی شامل پیش‌آزمون و پس‌آزمون بوده تا میزان اثربخشی دوره در نظر گرفته شود.
در انتهای کارگاه سپیده مسعود رئیس گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان ضمن تشکر از حضور کارشناسان، به‌ضرورت پیگیری و انجام پروژه‌های مرتبط با بهره‌وری در راستای سیاست‌های وزارت بهداشت اشاره و بیان کرد که به دلیل اهمیت موضوع در ادامه سلسله جلساتی ویژه مدیران برگزار خواهد شد.
توضیح اینکه نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری با تمرکز بر بهبود برنامه‌ها و اهداف دستگاه‌های اجرایی در حوزه بهره‌وری تدوین شده است. بر اساس این نظام‌نامه، تمام دستگاه‌های اجرایی شامل دستگاه‌های اجرایی اصلی ملی، دستگاه تابعه، شرکت‌های دولتی و استان‌ها مکلف هستند، برنامه‌های ارتقای بهره‌وری خود را مطابق با نظام‌نامه مذکور تهیه و بعد از تأیید در کمیته بهره‌وری، برای بررسی و تصویب به سازمان ملی بهره‌وری ایران ارسال کنند.
  • گروه خبری : اخبار معاونت,اطلاعیه معاونت,مطالب آموزشی مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 277447
الهام علی
نویسنده

الهام علی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *