• تاریخ انتشار : 1403/01/27 - 13:28
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 269
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

همراهی سرگروه‌های تخصصی آموزشی واحدها؛ به‌عنوان بازوی اجرایی در برگزاری دوره‌ها

برگزاری جلسه هماهنگی با سرگروه‌های تخصصی برای ساماندهی حوزه‌های تخصصی آموزش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران

جلسه هماهنگی با سرگروه‌های تخصصی آموزش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌منظور «بررسی و تأیید دوره‌های پیشنهاد شده» برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، باتوجه‌به اینکه نیازهای آموزشی همه واحدهای تابعه دانشگاه جمع‌آوری‌شده است و بر اساس آن تقویم آموزشی سال 1403 تدوین می شود و سپس با واحدهای تابعه تفاهم نامه آموزشی ای منعقد خواهد شد؛ در این راستا جلسه ای با سرگروه های تخصصی آموزشی در تاریخ 27 فروردین 1403 در سالن G6 سازمان مرکزی دانشگاه تشکیل شد؛ سپیده مسعود رئیس گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه در ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش ضمن خدمت در سال 1402 ارائه کرد و از همراهی و همکاری کلیه گروه ها در توسعه حوزه آموزش در سطح دانشگاه تشکر کرد.
وی در ادامه درخصوص نیازسنجی آموزشی کارکنان انجام شده طی سه ماه اخیر مواردی را بیان کرد و فرایندهای آن را با سرگروه های تخصصی مورد بررسی قرار داد و از نقطه نظرات سرگروه های تخصصی جهت تایید دوره های آموزشی استقبال کرد و فرایند اجرایی حضور فعال سرگروه های تخصصی در تایید و تصویب و پیشنهاد دوره های مورد نیاز کارمندان را تشریح کرد.
مسعود گفت: سرگروه های تخصصی آموزشی واحدها؛ بازوی اجرایی در همفکری، تصویب و برگزاری دوره های آموزشی در دانشگاه هستند. 
وی با اشاره به پوشش نیاز آموزشی هر واحد تخصصی؛ یادآور شد: درصورتی‌که واحدی قادر به پیشنهاد دوره آموزشی نبود هر گروه تخصصی موظف است دوره‌هایی پیشنهاد و برای اجرای آن همکاری کند به طور مثال؛ اگر برای واحد آزمایشگاه دوره‌ای پیشنهاد شده باشد، محتوای آن از نظر سرگروه تخصصی مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد و سپس مجوز برگزاری صادر می‌شود و درصورتی‌که دوره‌ای پیشنهاد نشده باشد، سرگروه تخصصی اقدام خواهد کرد. همچنین درصورتی‌که سرگروه تخصصی دوره‌ای "خاص " را صلاح بداند که گروه‌های شغلی ملزم به گذراندن آن باشند، با همکاری رابط آموزشی و گروه آموزش ضمن خدمت آن را در فرایند اجرا قرار می‌دهد.
رئیس گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه تصریح کرد: متخصصین هر حوزه باتوجه‌به تجربه و تخصص، می‌توانند سرفصل‌های 3 تا 5 ساله برای کارمندان طراحی کنند تا با همکاری رابط آموزشی واحد و گروه آموزش ضمن خدمت در فرایند اجرا قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: بررسی و تأیید عناوین آموزشی بر اساس تقویم هر واحد به لحاظ محتوا و طرح درس انجام می‌شود و سپس در فرایند اجرا قرار می‌گیرد.
رئیس گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه در ادامه به همراهی سرگروه‌های آموزشی در سطح دانشگاه، همکاری در تهیه مولتی مدیا و دوره‌های آموزشی مؤثر (تهیه مستر کلاس‌ها بر اساس نیازسنجی و باتوجه‌به بستر محیا در آکادمی) و... پرداخت و گفت: از نظرات و پیشنهادهای سرگروه‌های تخصصی آموزشی واحدها برای برگزاری دوره‌های آموزشی و تولید محتواهای به‌روز و انگیزاننده استقبال خواهیم کرد و باتوجه‌به توانمندی کارکنان دانشگاه در انتقال دانش و توانمندی تخصصی؛ اولویت تولید محتوای باکیفیت با این گروه خواهد بود.
توضیح اینکه سرگروه‌های تخصصی آموزشی واحدها تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص موارد مطرح شده نظرات خود را بیان کردند.  
  • گروه خبری : اخبار معاونت,اطلاعیه معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 263355
الهام علی
تهیه کننده

الهام علی