«آئین بزرگداشت گشایش دارالفنون» 8 دی 1403 در بیمارستان سینا برگزار می شود
تأکید دکتر چوبینه بر «صحنهپردازی درست از مراسم گرامیداشت 173 سال تجربه و 90 سال افتخارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی تهران
نشست هماهنگی برنامههای ویژه بزرگداشت ۱۷۳مین سالگرد تأسیس دارالفنون و ۹۰ سال افتخارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور دکتر حمید چوبینه، معاون توسعه و مشاور معاونت توسعه و برنامه ریزی منابع دانشگاه، مدیر روابط عمومی دانشگاه، رئیس و مدیر بیمارستان سینا و مسئولان روابط عمومی بیمارستان ها و دانشکده ها یکشنبه 2 دی 1403 در دفتر ریاست بیمارستان سینا برگزار شد.
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامهریزی منابع، دکتر حمید چوبینه معاون توسعه مدیریت و برنامهریزی منابع دانشگاه در باتوجهبه برگزاری آئین بزرگداشت گشایش دارالفنون (۱۷۳ سال تجربه و ۹۰ سال افتخارآفرینی) که قرار است ۸ دی ۱۴۰۳ در بیمارستان سینا برگزار شود؛ گفت: این فرصت بزرگ را غنیمت میشماریم و تلاش مضاعف میکنیم تا دستاوردهای منحصربهفرد دانشگاه را به منصه ظهور بگذاریم.
دکتر حمید چوبینه معاون توسعه مدیریت و برنامهریزی منابع دانشگاه با اشاره به گرامیداشت تاریخ ۱۷۳ساله تجربه پرفرازونشیب طبابت نوین در ایران و تولد ۹۰ سالگی افتخارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: این فرصت بزرگ را غنیمت میشماریم و تلاش مضاعف میکنیم تا دستاوردهای منحصربهفرد دانشگاه را به منصه ظهور بگذاریم.
دکتر حمید چوبینه معاون توسعه مدیریت و برنامهریزی منابع دانشگاه با اشاره به گرامیداشت تاریخ ۱۷۳ساله تجربه پرفرازونشیب طبابت نوین در ایران و تولد ۹۰ سالگی افتخارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: این فرصت بزرگ را غنیمت میشماریم و تلاش مضاعف میکنیم تا دستاوردهای منحصربهفرد دانشگاه را به منصه ظهور بگذاریم.
وی با تأکید بر اهمیت «نقش روابطعمومی دانشگاه»، یادآور شد: روابطعمومی چشموچراغ دانشگاه علوم پزشکی تهران است؛ پل ارتباطی سازمان و مخاطبان آن است. روابطعمومی است که باید همه چیز را ببیند و همه چیز را نیز زیبا بنمایاند.
دکتر چوبینه باتوجهبه فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «دانشگاه تهران نماد آموزش عالی کشور است»؛ تصریح کرد: تمام هموغم ما این است که در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
معاون توسعه دانشگاه با بیان اینکه باید برای هر فرایندی بهدرستی هزینه کنیم؛ افزود: با هدایت و هنرنمایی میتوانیم مدیریت هزینهها را اعمال و کارها را بهخوبی عملیاتی کنیم.
وی با بیان اینکه بیمارستان سینا، تاریخ دانشگاه علوم پزشکی تهران است، گفت: ریشه دانشگاه در این بیمارستان نهفته است باید این قدمت و تاریخ را قدر بدانیم البته که این مهم با برنامهریزی درست از سوی روابطعمومی دانشگاه امکانپذیر است و اهمیت آن را دوچندان خواهد کرد.
دکتر چوبینه تصریح کرد: باید صحنهپردازی درستی از پویش همدلی ۹۰-۱۷۳ «آئین بزرگداشت گشایش دارالفنون» ایجاد کنیم و از رسانههای دیگر و شبکههای اجتماعی هم بهره بگیریم و خدمات شایسته دانشگاه را معرفی و افراد بیشتری را جذب دانشگاه کنیم. چرا که مسئولیت اجتماعی دانشگاه بر هیچ فردی پوشیده نیست.
وی خاطرنشان کرد: یک فرصت تاریخی و ارزشمند پیشروی داریم قطعاً میتوانیم ثمرات آن را حس کنیم، از تمام فرصتها بهدرستی و بهینه استفاده کنید.
دکتر چوبینه خطاب به عوامل اجرایی «آئین بزرگداشت گشایش دارالفنون»، گفت: ظرفیتها را شناسایی کنید و در شأن و منزلت دانشگاه این مهم را اجرا کنید. از تمام سازمانهای مربوطه، وزارتخانه، دانشگاهها و... میهمان دعوت کنید چرا که خیلی تأثیرگذار خواهد بود و بازتاب ویژهای را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: مطمئن باشید معاونت توسعه مدیریت و برنامهریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران در این راستا شما عزیزان را تنها نخواهد گذاشت؛ قدمهای خیر تکتک شما ماندگار خواهد بود.
دکتر چوبینه تأکید کرد: روابطعمومی واحدهای تابعه با رقابت سازنده و نشاندادن خدمات ویژه در «آئین بزرگداشت گشایش دارالفنون» میتوانند منشأ اقدامات تأثیرگذار در دانشگاه باشند که به امید خدا به بهترینهای حوزههای دانشگاه جوایز نفیسی اهدا خواهیم کرد.
در این نشست، دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن تأکید بر لزوم برنامهریزی دقیق و هماهنگی تمامی واحدهای دانشگاه، به نقش کلیدی روابط عمومیهای بیمارستانها و دانشکدهها در معرفی توانمندیهای دانشگاه اشاره کرد.
وی بیان داشت: «این مراسم فرصتی است تا تاریخچه و دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران، از آغاز آن در دارالفنون تا امروز، به جامعه معرفی شود. روابط عمومیها بهعنوان چشم و چراغ سیستم، نقشی کلیدی در انتقال پیام دانشگاه به مخاطبان برعهده دارند.»
برگزاری نشستهای تخصصی و یکپارچگی در برنامهها
در ادامه، دکتر ترابی از برگزاری نشستهای متعدد با مراکز تحقیقاتی و بیمارستانهای تابعه خبر داد و افزود: «هدف از این جلسات، ایجاد یکپارچگی در برنامهها و همافزایی میان بخشهای مختلف دانشگاه است تا همگی بهصورت هماهنگ در این رویداد ملی و علمی شرکت کنند.»
نمایشگاه توانمندیها و جذب حامیان
در بخش دیگری از این برنامه، برپایی نمایشگاه توانمندیهای مراکز تحقیقاتی و بیمارستانهای دانشگاه بررسی شد. دکتر ترابی در این زمینه تصریح کرد: «از جمله محورهای اصلی این رویداد، ارائۀ بسته های حمایتطلبی است که توانمندیها و برنامههای آینده مراکز مختلف را معرفی میکند. این اقدام، فرصتی برای جلب مشارکت حامیان و خیرین سلامت خواهد بود و در ارتقای توان دانشگاه مؤثر است.»
بهرهگیری از ظرفیتهای رسانهای
در پایان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانههای فراگیر و فضای مجازی تأکید کرد و گفت: «ضروری است به رسانههای داخلی دانشگاه محدود نمانیم و با برگزاری کنفرانسهای خبری و تعامل با رسانههای ملی و شبکههای اجتماعی، ابعاد این رویداد مهم را به شکلی گستردهتر به مخاطبان معرفی کنیم.»
در این نشست، دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن تأکید بر لزوم برنامهریزی دقیق و هماهنگی تمامی واحدهای دانشگاه، به نقش کلیدی روابط عمومیهای بیمارستانها و دانشکدهها در معرفی توانمندیهای دانشگاه اشاره کرد.
وی بیان داشت: «این مراسم فرصتی است تا تاریخچه و دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران، از آغاز آن در دارالفنون تا امروز، به جامعه معرفی شود. روابط عمومیها بهعنوان چشم و چراغ سیستم، نقشی کلیدی در انتقال پیام دانشگاه به مخاطبان برعهده دارند.»
برگزاری نشستهای تخصصی و یکپارچگی در برنامهها
در ادامه، دکتر ترابی از برگزاری نشستهای متعدد با مراکز تحقیقاتی و بیمارستانهای تابعه خبر داد و افزود: «هدف از این جلسات، ایجاد یکپارچگی در برنامهها و همافزایی میان بخشهای مختلف دانشگاه است تا همگی بهصورت هماهنگ در این رویداد ملی و علمی شرکت کنند.»
نمایشگاه توانمندیها و جذب حامیان
در بخش دیگری از این برنامه، برپایی نمایشگاه توانمندیهای مراکز تحقیقاتی و بیمارستانهای دانشگاه بررسی شد. دکتر ترابی در این زمینه تصریح کرد: «از جمله محورهای اصلی این رویداد، ارائۀ بسته های حمایتطلبی است که توانمندیها و برنامههای آینده مراکز مختلف را معرفی میکند. این اقدام، فرصتی برای جلب مشارکت حامیان و خیرین سلامت خواهد بود و در ارتقای توان دانشگاه مؤثر است.»
بهرهگیری از ظرفیتهای رسانهای
در پایان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانههای فراگیر و فضای مجازی تأکید کرد و گفت: «ضروری است به رسانههای داخلی دانشگاه محدود نمانیم و با برگزاری کنفرانسهای خبری و تعامل با رسانههای ملی و شبکههای اجتماعی، ابعاد این رویداد مهم را به شکلی گستردهتر به مخاطبان معرفی کنیم.»
ارسال نظر