• تاریخ انتشار : 1403/05/24 - 15:01
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری کارگاه آموزشی و حضوری مشتری‌مداری با تأکید بر «اخلاق حرفه‌ای» در دانشگاه علوم پزشکی تهران

مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه، تکریم ارباب‌رجوع و «مشتری‌مداری» را مهم‌ترین اصل رسیدن به اهداف سازمان خواند

نخستین جلسه کارگاه آموزشی و حضوری مشتری‌مداری با تأکید بر «اخلاق حرفه‌ای» در دانشگاه علوم پزشکی تهران به همت گروه آموزش ضمن خدمت مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه تشکیل شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، در نخستین جلسه کارگاه مشتری‌مداری با تأکید بر «اخلاق حرفه‌ای» که سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ در سالن حکیم سازمان مرکزی دانشگاه با حضور رؤسای امور اداری واحدهای تابعه برگزار شد؛ علیرضا عرب یارمحمدی مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه به‌عنوان مدرس کارگاه با تأکید بر فرمایشات دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه مبنی بر «توجه و نگاه ویژه به مشتریان (ارباب‌رجوع) در دانشگاه»؛ گفت: تلاش داریم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه نیز موفق عمل کنیم و به‌صورت عملی این فرهنگ را در سطح دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران نهادینه کنیم.
وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ مشتری‌مداری و همچنین، مدیریت عملکرد سازمان‌های دولتی، در راستای بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به‌منظور ایجاد رضایت‌مندی در بین شهروندان است؛ تصریح کرد: در حالت کلی مشتری‌مداری یعنی اینکه مشتری به داشتن محصول یا خدمت صورت‌گرفته افتخار کند، اگر تلاش کنیم کارمندان احساس رضایت شغلی داشته و از کار خود رضایت داشته باشند و به سازمان خود افتخار و در نتیجه می‌توانند رضایت مشتری یا ارباب‌رجوع سازمان را نیز کسب کنند.
یارمحمدی در ادامه به قوانین و مقررات این حوزه؛ (طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب‌رجوع، مصادیق حقوق شهروندی در نظام اداری و...) پرداخت و یادآور شد: مشتری‌مداری و تکریم ارباب‌رجوع نباید انتزاعی، ساختگی، ظاهری و مقطعی باشد.
مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه، اصول پنج‌گانه سازمان‌های مشتری‌مدار را؛ افزایش کیفیت و بهبود عملکرد، افزایش رضایت شغلی کارکنان، اصلاح مستمر فرایند تولید و بهبود مستمر، سودآوری شرکت از طریق مشتری‌مداری و تشویق کارکنان و دخالت همه کارکنان در سود و احساس مسئولیت نمودن آن‌ها عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه تکریم ارباب‌رجوع مهم‌ترین اصل رسیدن به اهداف سازمان است و ارائه خدمات با بهترین کیفیت به آنها باعث پیشرفت هر سازمان می‌شود؛ تأکید کرد: باید اطلاعات مستند و شفاف برای پاسخگویی به ارباب‌رجوع همیشه در دسترس داشته باشیم.
یارمحمدی در ادامه به ویژگی‌های کارکنان مشتری‌مدار اشاره کرد و خاطرنشان کرد: رؤسای اداری این ویژگی‌ها را در خود و دیگران تقویت کنند تا بتوانند ارائه خدمت مطلوب‌تری داشته باشند.
توضیح اینکه در پایان برنامه عملیاتی پروژه محور برای شرکت‌کنندگان طراحی شد که در جلسه کارگاهی بعدی به‌صورت عملی اقدام شود.
  • گروه خبری : دستاوردهای معاونت,اخبار معاونت,اطلاعیه معاونت,اخبار مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی,مطالب آموزشی مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 274068
الهام علی
تهیه کننده

الهام علی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *