• تاریخ انتشار : 1403/02/21 - 21:28
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 226
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

موزه ملی تاریخ علوم پزشکی، میزبان برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران منتخب مالی

دکتر رامین رحیم نیا: عملکرد درست حوزه مالی و بودجه به افزایش بهره‌وری در سطح ملی منجر می‌شود

نشست هم‌اندیشی مدیران منتخب مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با محوریت «بحث‌وبررسی بودجه سلامت و اولویت‌های مرکز بودجه در سال 1403» به میزبانی موزه ملی تاریخ علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، در ابتدای نشست که چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد؛ دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن خوش آمد گویی به مدعوین؛ گفت:  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه های منظم و خوبی را برای مدیران بودجه و مالی در سطح ملی تهیه و تدارک دید است که با برگزاری این نشست ها به دستاوردهای خوبی دست پیدا خواهیم کرد. 
وی یادآور شد: مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مصمم است که برنامه‌هایی را برای ارتقای وضعیت بودجه و مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، بهره‌وری و کیفیت خدمات این حوزه در دانشگاه‌ها راهبری کند. 
دکتر رحیم نیا تصریح کرد: در نشست هم‌اندیشی مدیران منتخب مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، موضوعات مهمی مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود که می‌تواند در بهبود و ارتقای فرایندها، نقش مهمی را ایفا کند و در نهایت اثرات ارزشمند آن در سطح ملی قابل‌مشاهده باشد.
در ادامه دکتر سید حسام سیدین مدیر مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت با اشاره به بحث سلامت در قانون بودجه 1403؛ گفت: امید داریم با هم‌فکری و مشارکت صاحب‌نظران مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، نقشه راه 1403 را به‌خوبی ترسیم و عملیاتی کنیم. 
وی با اشاره به راه‌اندازی کمیته راهبری مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت؛ افزود: استفاده از خلاقیت و خوش‌فکری باعث ارتقای حوزه مالی و بودجه در سطح ملی می‌شود؛ موضوع «اقتصاد سلامت» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است باید از اساتید برجسته در این حوزه بهینه استفاده کنیم.   
سپس دکتر محمدرضا رضایتمند رئیس کمیته راهبری مرکز بودجه وزارت بهداشت در خصوص برنامه‌های کمیته راهبری در سال 1403 مطالبی را بیان کرد و افزود: تامین منابع مالی کافی و پایدار برای نظام سلامت، توزیع عادلانه منابع مالی سلامت و اطمینان از هزینه کرد مناسب و کارا از جمله ماموریت اصلی ما محسوب می شود و در نهایت؛ « بودجه ضامن موفقیت برنامه های سلامتی است». 
توضیح اینکه بحث‌های گروهی؛ (سامانه‌های مرتبط با مالی)، (آیین‌نامه مالی و معاملاتی) و (حسابرسی داخلی و پایش عملکرد) از دیگر موضوعاتی بود که در نشست هم‌اندیشی مدیران منتخب مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور موردبحث و بررسی قرار گرفت.
  • گروه خبری : دستاوردهای معاونت,اخبار معاونت,اطلاعیه معاونت,اخبار مدیریت امور مالی,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 265293
الهام علی
تهیه کننده

الهام علی