• تاریخ انتشار : 1403/02/12 - 15:34
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 170
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری نشست هم‌اندیشی مرکز بودجه و پایش عملکرد به میزبانی موزه ملی تاریخ علوم پزشکی

تأکید دکتر رامین رحیم نیا بر «مدیریت هزینه و صرفه‌جویی» و «برنامه‌ریزی برای ایجاد منابع پایدار»

نشست هم‌اندیشی مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محوریت «بحث‌وبررسی بودجه سلامت و اولویت‌های مرکز بودجه در سال 1403» به میزبانی موزه ملی تاریخ علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع،  در ابتدای نشست که چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد؛ دکتر سید حسام سیدین مدیر مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت با اشاره به بحث سلامت در قانون بودجه 1403؛ گفت: امید داریم با هم‌فکری و مارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، نقشه راه 1403 را به‌خوبی ترسیم و عملیاتی کنیم. 
وی یادآور شد: در کمبود نقدینگی شکی نیست؛ اما با تخصیص منابع در حوزه دانشگاه‌ها می‌توانیم چالش‌ها را مرتفع و به حداقل برسانیم. 
در ادامه دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن خوش آمد گویی به مدعوین؛ گفت: تشکیل کمیته راهبردی مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌تواند در بهبود و ارتقای فرایندها، نقش مهمی را ایفا کند و در نهایت اثرات ارزشمند کمیته در سطح ملی قابل‌مشاهده باشد. 
وی با تأکید بر «مدیریت هزینه و صرفه‌جویی» و «برنامه‌ریزی برای ایجاد منابع پایدار»؛ تصریح کرد: مدیریت هزینه به پایداری سازمان کمک کرده و ارزش‌افزوده را رقم می‌زند. 
در ادامه معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان تسهیلگر بحث گروهی؛ (تفاهم‌نامه‌های بودجه‌ای) دراین‌خصوص مطالبی را مطرح و مدیران نظرات خود را بیان کردند. 
سپس دکتر محمدرضا رضایتمند رئیس کمیته راهبری مرکز بودجه وزارت بهداشت در خصوص برنامه‌های کمیته راهبری در سال 1403 طالبی را بیان کرد و افزود: تامین منابع مالی کافی و پایدار برای نظام سلامت، توزیع عادلانه منابع مالی سلامت و اطمینان از هزینه کرد مناسب و کارا از جمله ماموریت اصلی ما محسوب می شود و در نهایت؛ « بودجه ضامن موفقیت برنامه های سلامتی است». 
توضیح اینکه بحث‌های گروهی؛ (پایش عملکرد) و (تعیین اولویت‌های عملیاتی مرکز بودجه در سال 1403) از دیگر موضوعاتی بود که در نشست هم‌اندیشی مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موردبحث و بررسی قرار گرفت. 
  • گروه خبری : دستاوردهای معاونت,اخبار معاونت,اطلاعیه معاونت,اخبار مدیریت برنامه ریزی منابع مالی، بودجه,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 264813
فیلم بردار
الهام علی
تهیه کننده

الهام علی