• تاریخ انتشار : 1402/12/16 - 11:37
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 446
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

کاشت نهال در محوطه پارک علم و فناوری سلامت شهید سلیمانی به مناسبت روز درختکاری

هم‌زمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بیش از صد اصله نهال در محوطه پارک علم و فناوری سلامت شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران کاشته شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، به مناسبت روز درختکاری و هم‌زمان با هفته منابع طبیعی، توسط دکتر رامین رحیم نیا، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع، دکتر محمود بیگلر رئیس پارک علم و فناوری سلامت شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر خسرو صادق نیت رئیس بیمارستان کودکان حکیم و جمعی دیگر از مدیران و کارکنان خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران چند اصله نهال در محوطه پارک علم و فناوری سلامت شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران کاشته شد.
 
توجه بیشتر به مسئولیت اجتماعی 
در ابتدا دکتر محمود بیگلر رئیس پارک علم و فناوری سلامت شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در کنار محصولات فناوری، فرآورده‌های دارویی و تجهیزات پزشکی که در پارک علم و فناوری باید تولید شود بایستی به طبیعت این مجموعه هم توجه ویژه شود.
وی با بیان اینکه طبیعت با نماد درخت خودش را به نمایش می‌گذارد و در نهایت تنفس شهر را به دنبال دارد؛ افزود: این نشان‌دهنده مسئولیت اجتماعی ما است که در کنار تولید محصولات فناورانه باید به  فضای سبز و محیط‌زیست اطرافمان اهمیت دهیم و بتوانیم با کاشت نهال در محوطه پارک علم و فناوری شهید سلیمانی اکسیژن دهی را در سطح شهر افزایش دهیم. 
 
دانشگاه خانه ما است 
در ادامه دکتر رامین رحیم نیا، معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه، یادآور شد: خیلی خوشحالم که امروز توفیقی حاصل شد که در خدمت همکاران دانشگاه باشیم؛ امید داریم به‌عنوان یک فعالیت فرهنگی بتوانیم در این امر نیک شریک باشیم.
وی گفت: برای ترویج فرهنگ درختکاری و احترام به طبیعت از همکارانی که در این کار خیر شریک بودند و ما راه همراهی کردند؛ قدردانی می‌کنم و خداقوت می‌گویم.  
معاون توسعه دانشگاه تصریح کرد: باید قدر طبیعت و سرسبزی اطرافمان را بدانیم؛ دانشگاه خانه ما است و باید در خانه خودمان این نشاط را با همکاری بقیه عزیزان بسط و گسترش دهیم. تلاش کنیم به محیط‌زیست و به همدیگر احترام بگذاریم. 
 
تأکید بر حفظ محیط‌زیست سالم 
سپس دکتر خسرو صادق نیت رئیس بیمارستان کودکان حکیم، تصریح کرد: توجه به حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست اهمیت زیادی دارد و باتوجه‌به اقلیم کشور باید به فضای سبز اهتمام بیشتری داشته باشیم. 
وی با تأکید بر حفظ فرهنگ و ارتقای توجه به محیط‌زیست در بین خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ افزود: یکی از بنیان‌های اصلی و بااهمیت سلامت جامعه، «حفظ محیط‌زیست سالم» است؛ بنابراین باید این فرهنگ را گسترش دهیم. امیدوارم کشوری آباد، سرسبز و مردمی دل‌خوش و سربلند داشته باشیم. 
 
به طبیعت سرسبز و کاشت درختان اهمیت دهیم 
پس از آن مهندس بهزاد مکری مشاور اجرایی معاون توسعه و مدیر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه، ضمن تبریک روز درختکاری؛ گفت: دومین سال پیاپی است که در این جشن و روز بزرگ شرکت می‌کنیم.
وی ادامه داد: متأسفانه در چند سال گذشته شاهد آلودگی شدید هوا و ازبین‌رفتن فضاهای سبز بوده‌ایم؛ باید برای حفظ فضای سبز کشورمان تلاش مضاعف کنیم و همچنین فرهنگ کاشت درخت را در کشور نهادینه کنیم. 
مهندس مکری با اشاره به توسعه ساخت‌وسازها؛ گفت: در کنار این مهم باید به طبیعت سرسبز و کاشت درختان اهمیت دهیم و از فضای سبز حفاظت کنیم، به زیبایی‌های طبیعت اهمیت دهیم تا ان‌شاءالله آلودگی‌ها مرتفع شود و در نهایت هوای سالم تنفس کنیم.   
 
بهار 1403 را با حال خوب و انرژی مضاعف شروع کنیم 
در ادامه علیرضا عرب یارمحمدی مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه، گفت: امیدواریم  بهار 1403 را باحال خوب و انرژی مضاعف شروع کنیم؛ همکاران زحمت‌کش و باانگیزه‌ای در دانشگاه داریم برای همه این عزیزان و خانواده محترمشان خیر و سلامتی آرزو می‌کنم. 
 
  • گروه خبری : اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 261166
الهام علی
تهیه کننده

الهام علی