• تاریخ انتشار : 1403/01/14 - 07:48
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 104
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام تسلیت معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه به مناسبت شهادت مولای متقیان، امیرالمؤمنین، حضرت علی (ع)

دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیامی شهادت مولای متقیان، امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) را به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران تسلیت گفت.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، متن پیام بدین شرح است؛ شب‌های قدر و هنگامه نزول قرآن از راه رسید و بندگان را فرصتی ارزشمند فراهم شد تا در این لیالی پر نور بار دیگر آینه دل از زنگار گناه و معصیت، پاک‌کرده و دمی را در سایه بندگی و عبودیت، به تزکیه نفس و رسیدن به خلوص معنوی سپری کنند.
بندگان مخلص خداوند در این شب‌های اشک و دعا و استغاثه، سوگوار مولای عدالت‌گستری هستند که در محراب عبادت با شمشیر نفاق و کینه به خون نشست تا ندای فزت و رب الکعبه اش در ورای قرون و اعصار، زیباترین تجلی اخلاص و بندگی باشد. بزرگ‌مردی که ملائک شهامت و رشادت او را در خیبر و خندق و بدر و حنین ستودند. او که با سیره و سبک زندگی خود در همه عرصه‌ها درس آزادگی، گذشت، فداکاری، عدالت‌محوری و حق‌طلبی را به جهانیان آموخت. اینک که در شب‌های پر برکت قدر بار دیگر توفیق عبادت و بندگی و بهره‌گیری از معنویات خوان گسترده الهی نصیب همه بندگان شده، با یاد مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) زیر باران رحمت “لیله القدر” می‌ایستیم تا جان‌هایمان تطهیر شود و با درک درستی از مأموریت انسان در جهان هستی راه خویش را به‌سوی سعادت دنیا و آخرت هموار کنیم.
برای شب‌های لیالی قدر (شب احیا) و مناجات که سفارش ویژه‌ای برای شب‌زنده‌داری آن شده است. طبق آیات نورانی قرآن کریم شب قدر از هزار ماه بهتر است و ازآن‌جهت که برنامه یک‌ساله افراد تنظیم می‌شود، شب بسیار مهمی تلقی می‌شود.
در روایتی از امام باقر علیه‌السلام آمده است؛ «هرکس شب قدر را احیا دارد، گناهان او آمرزیده شود، هرچند زیاد باشد»؛ لذا به بیان مرحوم «علّامه مجلسی»، بهترین اعمال در این شب‌ها طلب آمرزش گناهان و دعا برای امور دنیوی و اخروی است.
شهادت مولای متقیان، امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) را به عموم مسلمانان جهان، مردم شریف ایران و به‌ویژه خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران تسلیت عرض می‌کنم. 
 
دکتر رامین رحیم نیا 
معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه 
  • گروه خبری : اخبار معاونت,اطلاعیه معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 262646
کلمات کلیدی
الهام علی
تهیه کننده

الهام علی