• تاریخ انتشار : 1403/02/11 - 09:43
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 149
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1403

در راستای آموزش و ارتقا سطح توانمندی کارکنان، شیوه‌نامه اجرایی برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و الکترونیک سال 1403 به واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران ابلاغ شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ها ریزی منابع، شیوه‌نامه اجرایی برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1403 و رعایت همه موارد برای تمامی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران لازم الاجرا است. 
بدین منظور سامانه آموزش ضمن خدمت کارکنان (سامانه آکادمی) از اول فروردین تا 29 اسفند 1403 برای کلیه سطوح مدیریتی و از 15 اردیبهشت تا 15 بهمن 1403 برای کلیه کارکنان دانشگاه و با توجه به نتایج تایید شده نیازسنجی آموزشی قابل بهره‌برداری است و امکان ثبت‌نام و شرکت در آزمون‌های دروس ثبت نام شده بدون محدودیت زمانی در این بازه میسر است.
خواهشمند است به همه کارمندان زیرمجموعه اطلاع‌رسانی فرمایید تا در بازه مذکور حداقل امتیاز آموزشی لازم جهت ارتقا رتبه، امتیاز ارزشیابی و امتیاز آموزشی مندرج در حکم را کسب کنند.
رعایت نکات الزامی شیوه‌نامه اجرایی جهت اجرای فرایند آموزش، به شرح ذیل است؛
1) دوره‌های آموزشی با درنظر گرفتن 20 درصد دوره‌ها بصورت غیرحضوری (آزاد و آنلاین) و 80 درصد دوره‌های بصورت حضوری (کارگاه حضوری و مولتی مدیا) اجرا و بازپرداخت می‌شود.
2) کلیه مفاد بخشنامه شماره 5476/51/11/1402، 9 مرداد 1402 و شماره 15435/51/11/1402 ، 14 بهمن 1402  قوت خود باقیست و رعایت کلیه بندهای آنها الزامی است.
3) محدودیت میزان بازپرداخت شهریه دوره های آموزشی سالانه براساس ابلاغ دستورالعمل اجرایی بودجه و انظباط مالی 1403 می‌باشد که رعایت آن الزامی است. همچنین حداقل نیاز دوره‌های آموزشی به میزان مشخص برای تکمیل فرم ارزشیابی عملکرد برای پرسنل پیمانی و رسمی و قراردادی 50 ساعت و سطح مدیران 60 ساعت است و مدیریت دوره های آموزشی سالانه بر عهده کارکنان بوده و شرکت بیش از میزان لازم در دوره های آموزشی به منزله مواجه فرد با کمبود دوره های آموزشی برای اخذ رتبه های شغلی بالاتر خواهد بود. 
4) سقف ساعات آموزشی برای دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم و فوق‌دیپلم حداکثر 150 ساعت، مدرک تحصیلی لیسانس حداکثر 130 ساعت و مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس و بالاتر 120 ساعت است.
5) درخصوص اختصاص پست مدیران پایه و میانی در واحدهای تابعه، پس از انجام مکاتبات مربوطه و اعلام کتبی گروه مهندسی مشاغل جهت شرکت نامبرده در دوره‌های بدوانتصاب مدیران، لازم است رابط آموزشی واحد با توجه به تفویض اختیار دریافت شناسنامه آموزشی تایید شده، پس از قبولی فرد در دوره های آموزشی مدنظر، شناسنامه آموزشی تکمیل شده را به کارگزینی مربوطه ارائه کنند.  
6) در بروزرسانی سامانه آموزش ضمن خدمت دوره‌های آموزشی الکترونیک (جزوات آموزشی پی دی اف) به صورت دوره‌های آزاد و دوره‌های آموزشی حضوری با عنوان حضوری، دوره‌های آنلاین در بستر سامانه های sky room با عنوان دوره‌های آنلاین و دوره‌های مولتی مدیا که حاوی محتواهای مدیا و پادکست است با عنوان مولتی مدیا هستند و هر چهار حوزه به صورت دوره‌های ترمی تعریف شده است.
7) دوره‌ها براساس نیازسنجی 5 سطحی (بخشنامه 15435) و تقویم آموزشی طراحی شده براساس آن در فرایند صدور مجوز قرار می گیرند و واحدها تا پایان اردیبهشت ماه محتوا و طرح درس دوره‌های تایید شده را به گروه آموزش ضمن خدمت ارسال می کنند.
8) شرکت در دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای تمامی کارکنان استخدام رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی و طرحی امکان پذیر است. برای کارکنان استخدام رسمی، پیمانی و قراردادی الزامی است ولی در خصوص کارکنان شرکتی و طرحی با توجه به الزامات واحد سازمانی توسط مسئولین هر واحد تصمیم گیری و برنامه ریزی انجام گرفته خواهد شد. نیروهای شرکتی تامین نیرو، مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان و مشاغل کارگری از اول فروردین 1402 مشمول آموزش ضمن خدمت هستند. دوره‌های آموزشی این کارمندان صرفاً برای برخورداری از امتیاز تمدید قرارداد قابل احتساب است و آموزش‌های گذرانده شده ایشان، در صورت تبدیل وضعیت استخدامی آنها به پیمانی یا رسمی، به شرط مرتبط بودن با شغل مورد تصدی، قابل محاسبه است. دوره‌های آموزش مداوم در شناسنامه آموزشی این دو گروه از افراد قابل پذیرش و ثبت نمیباشد. 
9) تمامی کارکنان ورودی از طریق استخدام جدید و یا تبدیل وضعیت (شرکتی به رسمی یا پیمانی)، از 10 مرداد 1400 موظف به گذراندن دوره آموزشی توجیهی بدو ورود در سامانه آموزش و توانمندسازی کشوری وزارت بهداشت (شامل 6 مدیا و یک سوگند نامه و بسته اختصاصی دانشگاه) هستند و شرکت در آزمون جامع حضوری پایان دوره الزامی است (موضوع بخشنامه شماره 5476/51/11/1402). شایان ذکر است از سال 1403 پیش از گذراندن دوره توجیهی، گذراندن هیچ دوره‌ای مجاز نبوده و در شناسنامه آموزشی کارمند درج نمی‌شود.
10) شرکت در تمامی دوره‌های آموزشی خارج از سازمان منوط به مکاتبه کتبی قبل از شرکت در دوره آموزشی و موافقت گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان است. گواهینامه آموزشی مربوطه پس از شرکت در دوره از طریق مکاتبه رسمی جهت ثبت در شناسنامه آموزشی کارکنان به مدیریت توسعه ارسال شود. در غیر این صورت ثبت ساعت آموزشی در شناسنامه آموزشی فرد لحاظ نمی‌گردد و گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان تعهدی در قبال آن ندارد. 
11) در صورت برگزاری دوره‌های آموزشی در سامانه رشد وزارت بهداشت و اعلام ظرفیت توسط وزارت متبوع، صرفاً اسامی اعلام شده توسط واحد تابعه به مدیریت توسعه به صورت کتبی، امکان شرکت در دوره آموزشی را در سامانه رشد داشته و ثبت دوره در شناسنامه آموزشی کارکنان منوط به مکاتبات انجام شده است.
12) کارمند در مرخصی بدون حقوق و مرخصی زایمان مجاز به گذراندن هیچ دوره‌ای آموزشی نیست.
13) براساس نامه شماره 4362/209/د، 26 شهریور 1397 و نامه شماره 1601115، 9 دی 1396 سازمان اداری و استخدامی کشور و سایر ضوابط و مقررات مرتبط، کنفرانس، همایش‌ها، سمینارها، کنگره‌ها، نشست‌ها و گردهمایی‌هایی که بصورت ملی و منطقه‌ای توسط دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌های علوم پزشکی یا غیر پزشکی و ... برگزار می شود، صرفاً به منظور اشاعه یافته‌های پژوهشی و یا اشتراک گذاری تجربیات در زمینه‌های خاص است و صدور مجوز آموزشی برای عناوین مذکور غیرقانونی بوده و به عنوان دوره آموزشی قابل احتساب نیست.
14) رابطین آموزشی دقت کنند همه پرسنل واحد براساس پروتکل‌های ابلاغی توجیهی را طی نموده باشند و گواهی آن در شناسنامه آموزشی کارمندان درج شده باشد. 
15) رابطین آموزشی دقت کنند همه دوره‌های حضوری و کارگاهی در سامانه آکادمی ثبت شود و 10 روز قبل از برگزاری کارگاه اطمینان حاصل کنند که مستندات آن (اخذ مجوز؛ طرح درس؛ محتوای دوره؛ سوالات آزمون براساس فرمت استاندارد؛ جزئیات مورد نیاز براساس موارد اعلامی) برای بارگذاری در سامانه به گروه آموزش ضمن خدمت ارسال شده باشد.
  • گروه خبری : اخبار معاونت,اطلاعیه معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 264540
الهام علی
تهیه کننده

الهام علی