مدیریت رفاه و سلامت کارکنان

مدیریت رفاه و سلامت کارکنان

معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع

28 مرداد 1404 سه شنبه
  • تاریخ انتشار : 1404/04/25 - 08:30
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 292
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

گامی مهم در راستای ارتقاء دانش کارکنان از چگونگی مدیریت تعادل بین زندگی حرفه‌ای و خانوادگی

برگزاری کارگاه «توازن شغلی و خانوادگی؛ از شناخت نقش‌ها تا تعهد به تغییر» در دانشگاه علوم پزشکی تهران

کارگاه آموزشی و حضوری «توازن شغلی و خانوادگی؛ از شناخت نقش‌ها تا تعهد به تغییر» با همکاری مدیریت رفاه و سلامت کارکنان و دفتر امور زنان و خانواده و با حضور دکتر عباس مزینانی مدیر رفاه و سلامت و باهدف اینکه «شرکت‌کنندگان بتوانند توازن شغلی - خانوادگی خود را تحلیل کرده و عوامل مؤثر بر آن را شناسایی کنند»؛ برگزار شد.

00:00
00:00
دانلود

به گزارش روابط‌عمومی معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران کارگاه آموزشی و حضوری «توازن شغلی و خانوادگی؛ از شناخت نقش‌ها تا تعهد به تغییر» (ویژه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران) با همکاری مدیریت رفاه و سلامت کارکنان و دفتر امور زنان و خانواده و به همت گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران 24 تیر 1404 در سالن G6 سازمان مرکزی برگزار شد.

تشخیص دقیق نقش‌ها و مسئولیت‌ها؛ احساس رضایت از کار و زندگی
دکتر عباس مزینانی، مدیر رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ابتدای کارگاه به اهمیت سلامت روان و چهار بعد سلامت (جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی) اشاره و بیان کرد: از میان این ابعاد، سلامت روانی نقش بسزایی در کیفیت زندگی و کارایی فرد دارد.
وی یادآور شد: تشخیص دقیق نقش‌ها و مسئولیت‌ها در زندگی روزمره و حرفه‌ای، می‌تواند به کارکنان کمک کند تا بهتر با چالش‌های زندگی خود کنار بیایند و با ارتقاء توازن کار و زندگی، رضایت بیشتری حاصل کنند.

«توازن شغلی و خانوادگی؛ از شناخت نقش‌ها تا تعهد به تغییر»
در ادامه رحیمه عظیمی روان‌شناس و مشاور خانواده، به‌عنوان مدرس کارگاه در روز اول این کارگاه تخصص در خصوص شناخت تعارض‌ها و ارزیابی توازن موجود، چرا توازن شغلی و خانوادگی اهمیت دارد؟ نقش‌های مختلف در زندگی ما، چالش تضاد نقش‌ها، چرا این تضادها مهم‌اند؟ چطور می‌توانیم این داخل را مدیریت کنیم؟ مدیریت زمان و انرژی، مرزبندی سالم بین کار و خانه، گفت‌وگوی صادقانه با خانواده و همکاران، توانایی نه گفتن مؤدبانه، انعطاف‌پذیری و اولویت‌بندی صحیح و... مطالبی مبسوط ارائه کرد.

سپس تمرین ذهنی «همین حالا با خودتان مرور کنید، شما چند نقش دارید؟ کدام نقش‌ها برایتان مهم‌تر است؟ با همه نقش‌ها را به‌خوبی مدیریت می‌کنید یا بعضی نقش‌ها آسیب‌دیده‌اند؟» با حضور شرکت‌کنندگان در کارگاه به‌صورت عملی انجام گرفت.

مدرس کارگاه، رحیمه عظیمی، با پرداختن به موضوعاتی مانند چالش‌های تضاد نقش‌ها، اهمیت توازن شغلی و خانوادگی و تکنیک‌های مدیریت زمان و انرژی، به شرکت‌کنندگان کمک کردند تا استراتژی‌هایی برای افزایش کارآمدی و بهبود کیفیت زندگی خود بیابند.
تمرین‌های ذهنی و بحث‌های گروهی که در طول کارگاه انجام شد، فضایی را برای هم‌فکری و تبادل تجربیات ایجاد کرد. این نوع تعامل باعث شد که شرکت‌کنندگان بتوانند از تجربیات یکدیگر بهره‌برداری کرده و به مدیریت بهتر زمان و نقش‌های خود دست یابند.
این کارگاه نه‌تنها به بررسی چالش‌ها و تضادهایی که ممکن است کارکنان در زندگی روزمره با آن مواجه شوند، پرداخت، بلکه ابزار و مهارت‌هایی را نیز برای بهبود توازن بین کار و زندگی به آن‌ها ارائه داد.

توضیح اینکه؛ این کارگاه فرصتی مناسب برای معرفی تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی بود که به شرکت‌کنندگان کمک می‌کرد تا در مدیریت زمان و اولویت‌بندی وظایف خود به شکل مؤثرتری عمل کنند. بحث‌های صورت‌گرفته در این کارگاه به ایجاد فضایی برای هم‌فکری و تبادل تجربیات میان شرکت‌کنندگان منجر شد که هدف نهایی آن بهبود کیفیت زندگی شغلی و خانوادگی کارکنان بود.

  • کد خبر : 301111
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه
Close menu