مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی

مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی

معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع

10 تیر 1403 یکشنبه

شرح وظایف:

  • برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های توسعه، ترویج و اصلاح نظام اداری در دانشگاه/دانشکده
  • برنامه‌ریزی برای نهادینه کردن نظام برنامه‌ریزی عملیاتی در راستای برنامه‌ریزی استراتژیک دانشگاه و مشارکت در تدوین برنامه‌ریزی استراتژیک دانشگاه
  • برنامه‌ریزی و مشارکت در تشکیل «کارگروه راهبری توسعه مدیریت» جهت بررسی و تحلیل موانع اجرایی و برنامه‌ریزی اقدامات اصلاحی
  • برنامه‌ریزی ومشارکت فعال در برنامه عملیاتی و شاخص‌های عملکردی مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه/دانشکده
  • برنامه ریزی جامع به منظور اجرای فرآیندها و توســعه و گسترش فرهنگ مشارکت، تحول و ایجاد باور در کارکنان
  • ارائه پیشنهاد و مشارکت با کارشناسان وزارت متبوع در تنظیم آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها
  • تهیه محتوای آموزشی درزمینه اصلاح نظام اداری
  • نظارت، پیگیری و مشارکت در استقرار نظام ارزیابی عملکرد دانشگاه/دانشکده
  • نظارت و مشارکت در طراحی و پیاده‌‌سازی نظام مدیریت عملکرد معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه
  • نظارت و همکاری مستمر با گروه بهبود سیستم‌ها و روش‌ها در راستای اصلاح و بهبود سیستم‌ها و فرآیندها
  • نظارت و همکاری مستمر با سایر گروه‌های مدیریت و واحدهای دانشگاه در راستای اصلاح نظام اداری
  • ارزیابی شایســتگی‌ها و توانمندی‌های مدیران و دیگر افراد واجد شرایط برای تصدی پست‌های مدیریتی
  • هماهنگی و پیگیری و مشارکت در تشکیل کمیته‌های تخصصی جهت پیگیری و اجرای دستورالعمل‌های ارزیابی عملکرد دانشگاه (فرایند جشنواره شهید رجایی)
  • هماهنگی و شرکت در جلسات آموزشی
  • پیاده‌سازی فرایند ارزیابی تحول اداری در دانشگاه بر مبنای اسناد بالادستی و در راستای اهداف تعیین‌شده و ارائه گزارش سالانه از عملکرد تحول اداری دانشگاه
  • انجام مطالعات و تحلیل‌های علمی درزمینه ارتقا و اصلاح نظام اداری
  • انجام مطالعات و بررسی های لازم به منظور استقرار چرخه مدیریت بهره وری
  • انجام سایر امور محوله در راستای اهداف و وظایف از سوی مقام مافوق
  • برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی پروژه جانشین‌پروری در سطح دانشگاه
  • پایش مستمر اجرای برنامه عملیاتی گروه و نظارت بر ثبت در سامانه مربوطه
  • تهیه و تدوین بخشنامه ها، آئین نامه ها و دستورالعملهای ارزشیابی با همکاری مافوق
  • بررسی و مطالعه قوانین و مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی و در صورت ضرورت اعلام نظرات کارشناسی
  • بررسی مستمر دستورالعمل ارزشیابی و ارائه راهکارهای لازم در جهت بهبود روش‌ها، شاخص‌ها و فرآیندهای سیستم
  • ارزیابی دقیق و مستمر فعالیت‌های کارکنان تحت سرپرستی و ارائه راهنمایی‌های لازم به آنها و فراهم آوردن امکان شرکت آنان در دوره‌های آموزشی مربوطه
  • نظارت بر تهیه پیش‌نویس عقد قرارداد سامانه ارزشیابی کارکنان و تهیه گزارش جهت مافوق
  • نظارت بر نحوه انجام اموری که به واحدهای محیطی تفویض اختیار شده‌اند
  • نظارت بر تدوین شاخص‌های اختصاصی پست‌های سازمانی
  • همکاری و ارتباط مستمر با واحدهای ارزشیابی دانشگاه/ دانشکده متبوع بمنظور هماهنگی در نحوه اجرای برنامه‌های ارزشیابی
  • همکاری و مشارکت با وزارت بهداشت و سایر دانشگاه‌ها در جهت بهبود فرآیند ارزشیابی کارکنان
  • پیاده‌سازی و بروزرسانی نظام مدیریت عملکرد کارکنان
  • هدایت شرکت نرم‌افزاری به منظور تطبیق سامانه با نیازها و انتظارات سازمان