به نام خدا
مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی
چشم انداز
مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر آن است تا در راستای اهداف و ماموریتهای دانشگاه، با نگرش سرمایه ای به کارکنان، سازمانی پیشرو و الگو دردستیابی به نظام اداری کارآمد، توسعه گرا و نواندیش باشد و با نهادینه سازی فرهنگ مشارکت و تعامل کارکنان در تمام سطوح سازمان، ایجاد انگیزه و ترغیب به بهبود مستمر و تقویت کارتیمی و ارائه خدمات ارزشمند در مسیر تعالی دانشگاه گام بردارند.
ماموریت
با عنایت به ماموریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران و نیز ماموریت معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع، مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی مسئول تامین، توسعه و نگهداشت نیروی انسانی کارآمد کارکنان با رویکرد توزیع عادلانه سرمایه های انسانی، توسعه نظام های اداری، چابک سازی سازمان، بهبود فرآیندهای کاری، جذب نیروی توانمند، جامعه پذیری و برنامه ریزی نیروی انسانی، آموزش و یادگیری، مهندسی مشاغل و سازمان با تحقیق و توسعه روشهای نوین مدیریتی و بکارگیری مناسبترین الگوها، سیستمها، روشها و ابزارهای مدیریت با تاکید بر بهره وری، نوآوری، عدالت، اثربخشی، کارآیی، مسئولیت پذیری و برخورداری از منابع انسانی مستعد و متعهد در دستیابی به اهداف والای خود می باشد.
ارزش ها
- حفظ کرامت و آرامش محیط کاری
- گسترش و تقویت روح پژوهش و تفکر علمی و نوآوری در کلیه سطوح
- ارتقا روحیه همکاری و تعامل با دیگران در سازمان
- تلاش در جهت توانمندسازی و انتقال دانش در کلیه سطوح مدیریتی و کارشناسی
- ایجاد انگیزه جهت اجرای عملیاتی برنامه های تدوین شده در مدیریت توسعه
- بکارگیری ابزارهای نوین در راستای بهبود و اصلاح فرایندهای مرتبط دانشگاه
- جاری نمودن حس اعتماد و عدالت اجتماعی از طریق قانونمداری و کاهش تبعیض و نابرابری
- بسترسازی مناسب رشد و اعتلای علمی و پژوهشی حوزه منابع انسانی
- شفافیت سازی ارتقا نظام سلامت اداری
- بسترسازی فرهنگی مناسب در جهت ارائه پیشنهادات و راهکارهای علمی و مقبول
- هوشمندسازی، چابکی و بلوغ نظام اداری
- جاری نمودن تفکر سیستمی در راستای متعادل نمودن فرایندها و بهبود رفتار سیستمی
- دستیابی به چشم انداز مشترک
- پایبندی به ارزش های ایرانی اسلامی
منشور اخلاقی
کارکنان این مدیریت خود را متعهد به خدمت صادقانه به مراجعین دانسته، کرامت انسانی آنها را ارج نهاده و جلب رضایت الهی در چار چوب مقررات اداری را وظیفه شرعی خود می دانند
- پرهیز از هرگونه ایجاد جو، شایعه سازی، تهمت، غیبت و... را وظیفه شرعی خود می دانیم.
- شفاف سازی و تلاش در جهت احقاق حقوق مراجعین و تقویت ارزشهای اخلاقی، اسلامی و اجتماعی در محیط کار را وظیفه قانونی خود می دانیم.
- امانتداری و رازداری و حفظ اسرار ارباب رجوع را برخود واجب می دانیم.
- انتقال تجربیات و ارائه اطلاعات در جهت انجام خدمات بهینه به همکاران، بر قراری توازن و اعتدال متناسب فعالیت در محیط کار و زندگی خانوادگی را از وظایف خود می دانیم .
- استفاده قانونی و درست از اختیارات و قدرت سازمانی و رعایت دقیق قوانین ومقررات را در وظایف خود واجب می دانیم.
- ایجاد فضای صمیمانه درجهت اعتماد متقابل مراجعین و کارکنان را از وظایف خود می دانیم.
- پرهیز از هر گونه مظاهر فساد اداری از قبیل سفارش، هدیه غیر متعارف و وجه نقد و جلوگیری از آن را وظیفه خود می دانیم.
- خودداری از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاص غیر مربوط را از اصول کار در این مدیریت می دانیم.
- حسن رفتار و برخورد مناسب با ارباب رجوع و همکاران پرهیز از تبعیض و رعایت عدالت و انصاف در برخورد با شاکیان و متشاکیان مراجعه کننده را از اهم وظایف خود می دانیم.
- ارائه راهنمایی و اطلاعات لازم به مراجعین بمنظور سهولت انجام امور آنان و توجه به درخواست های معقول و قانونی مراجعین و تلاش درجهت برآورده نمودن آنها را از وظایف خود می دانیم.