همراهی رابطین آموزشی و سوپروایزرهای آموزشی واحدها؛ بهعنوان بازوی اجرایی در برگزاری دورهها
برگزاری جلسه هماهنگی با رابطین آموزشی و سوپروایزرهای آموزشی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران
در اجرای طرح توانمندسازی کارمندان دانشگاه، جلسه هماهنگی با رابطین آموزشی و سوپروایزرهای آموزشی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران بهمنظور «ابلاغ سیاستهای سال 1403 در حوزه آموزش ضمن خدمت» و همچنین «بررسی و تأیید دورههای پیشنهاد شده» برگزار شد.
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامهریزی منابع، سیاستهای کلی آموزش ضمن خدمت که طی بخشنامه شماره مورخ ابلاغ شده بود و باتوجهبه لزوم هماهنگی بندهای آن با دستاندرکاران ذیربط جلسهای بدین منظور با رابطین آموزشی و سوپروایزرهای آموزشی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران سهشنبه 11 اردیبهشت 1403 در تالار دارالفنون سازمان مرکزی دانشگاه تشکیل شد؛ در ابتدا نیلوفر امیری معاون مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشکر از مدعوین؛ گفت: از همکاری تکتک شما عزیزان که در سال گذشته با ما همکاری داشتید و زحمات زیادی را در حوزه آموزش متقبل شدهاید؛ قدردانی میکنم چرا که این مهم بهتنهایی میسر نبود و با مشارکت واحدها امکانپذیر بود و در این راستا توانستیم به دست آورد خوبی نائل شویم.
وی یادآور شد: امید داریم بهزودی اثربخشی دورههای آموزشی را در تمامی پستهای سازمانی و استخدامها شاهد باشیم؛ رویکرد خوب و متفاوتی را در دورههای آموزشی سطوح مدیریتها رقم زدهایم و بر اساس نیازسنجی این تغییرات را هم در سطح کارکنان شاهد خواهیم بود.
سپس سپیده مسعود رئیس گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه در ابتدا گزارشی از اقدامات صورتگرفته در حوزه آموزش ضمن خدمت در سال 1402 ارائه کرد و از همراهی و همکاری کلیه گروه ها در توسعه حوزه آموزش در سطح دانشگاه تشکر کرد.
وی در ادامه درخصوص نیازسنجی آموزشی کارکنان انجام شده طی سه ماه اخیر مواردی را بیان کرد و ضمن تشکر از همکاری واحدها در ارسال نیازسنجی ها در اسفند 1402 و تدوین تقویم آموزشی در فروردین سالجاری که در نظر است براساس آن تفاهم نامه آموزشی ای منعقد شود، سایر فرایندهای نیازسنجی آموزشی را مطرح کرد و افزود: گزارش تجمیعی دوره های نیازسنجی شده با سرگروه های تخصصی مورد بررسی قرار داده شده است و از نقطه نظرات سرگروه های تخصصی جهت تایید دوره های آموزشی جهت غنی سازی محتوای آموزش استفاده کرده ایم و فرایند اجرایی حضور فعال سرگروه های تخصصی در تایید و تصویب و پیشنهاد دوره های مورد نیاز کارمندان را تشریح کرد.
مسعود گفت: سرگروه های تخصصی آموزشی واحدها؛ بازوی اجرایی در همفکری، تصویب و برگزاری دوره های آموزشی در دانشگاه هستند.
وی با اشاره به پوشش نیاز آموزشی هر واحد تخصصی؛ یادآور شد: درصورتیکه واحدی قادر به پیشنهاد دوره آموزشی نبود هر گروه تخصصی موظف است دورههایی پیشنهاد و برای اجرای آن همکاری کند به طور مثال؛ اگر برای واحد آزمایشگاه دورهای پیشنهاد شده باشد، محتوای آن از نظر سرگروه تخصصی مورد بررسی و تصویب قرار میگیرد و سپس مجوز برگزاری صادر میشود و درصورتیکه دورهای پیشنهاد نشده باشد، سرگروه تخصصی اقدام خواهد کرد. همچنین درصورتیکه سرگروه تخصصی دورهای "خاص " را صلاح بداند که گروههای شغلی ملزم به گذراندن آن باشند، با همکاری رابط آموزشی و گروه آموزش ضمن خدمت آن را در فرایند اجرا قرار میدهد.
رئیس گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه تصریح کرد: متخصصین هر حوزه باتوجهبه تجربه و تخصص، میتوانند سرفصلهای 3 تا 5 ساله برای کارمندان طراحی کنند تا با همکاری رابط آموزشی واحد و گروه آموزش ضمن خدمت در فرایند اجرا قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بررسی و تأیید عناوین آموزشی بر اساس تقویم هر واحد به لحاظ محتوا و طرح درس انجام میشود و سپس در فرایند اجرا قرار میگیرد.
رئیس گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه در ادامه به همراهی سرگروههای آموزشی در سطح دانشگاه، همکاری در تهیه مولتی مدیا و دورههای آموزشی مؤثر (تهیه مستر کلاسها بر اساس نیازسنجی و باتوجهبه بستر محیا در آکادمی) و... پرداخت و گفت: از نظرات و پیشنهادهای سرگروههای تخصصی آموزشی واحدها برای برگزاری دورههای آموزشی و تولید محتواهای بهروز و انگیزاننده استقبال خواهیم کرد و باتوجهبه توانمندی کارکنان دانشگاه در انتقال دانش و توانمندی تخصصی؛ اولویت تولید محتوای باکیفیت با این گروه خواهد بود.
توضیح اینکه رابطین آموزشی و سوپروایزرهای آموزشی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص موارد مطرح شده نظرات خود را بیان کردند.
ارسال به دوستان