مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی

مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی

معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع

10 تیر 1403 یکشنبه

 

در سازمان ها و شرکت های بزرگ بخشی تحت عنوان واحد کارگزینی وجود دارد که زیر مجموعه ای از مدیریت منابع انسانی میباشد که به عنوان یکی از مهم ترین بخش های  سازمان محسوب میشود.

سوالی که ممکن است برای شما مطرح شود این است که کارگزینی چیست و چه وظایفی برعهده دارد و چه کاری در این واحد انجام میشود که اهمیت زیادی دارد؟

اداره کارگزینی  کادر اداری این دانشگاه یکی از ادارات زیر مجموعه مدیریت توسعه و سرمایه انسانی می باشد که اهم وظایف آن به شرح ذیل دسته بندی می گردد:

  • نظارت بر انجام کلیه امور استخدامی از قبیل انتصابات، ترفیع، ارتقاء، گروه، افزایش سنوات، مرخصی ها، ماموریت ها، بازنشستگی، کارافتادگی، بازخرید، اخراج و استعفا کارکنان
  • تهیه گزارشات لازم در زمینه کلیه امور پرسنلی
  • نظارت بر تهیه و تنظیم حق کارائی افراد مشمول و اعلام آن به مدیریت
  • کنترل محاسبه عیدی کارکنان رسمی، قراردادی، ساعتی شاغل و رفع اشکال مراکز تابعه در این زمینه
  • نظارت بر تهیه لیست و محاسبه ساعات ورود و خروج، اضافه کاری و کسر کار اعضای غیرهیأت علمی و تغییرات ماهانه
  • کنترل اقدام مأموریت کارکنان و محاسبه فوق العاده مأموریت با توجه به مقررات و تغییرات مصوب
  • نظارت بر امور مربوط  به کمک های غیر نقدی و کمک عائله مندی و سایر کمک ها به کارکنان مشمول با رعایت مقررات مربوطه
  • انجام امور مربوط به تشکیل و تکمیل پرونده استخدامی اعضاء، شامل دریافت مجوز استخدام، دریافت مدارک لازم، صدور معرفی نامه­ های موردنیاز، دریافت پاسخ تست عدم اعتیاد و گواهی عدم سوء پیشینه، تکمیل پرونده گزینشی وارسال به دفتر گزینش استاد دانشگاه، صدور حکم استخدامی پس از تکمیل پرونده و نیز اخذ جوابیه گزینش
  • انجام امور مربوط به ترفیع پایه سالیانه اعضاء شامل: آماده­ سازی و ارسال فرم ارزیابی فعالیت های آموزشی، پژوهشی و اجرایی دوماه قبل از موعد ترفیع، دریافت مصوبات کمیته ترفیعات دانشگاه، صدور حکم ترفیع و توزیع آن پس از مهر وامضاء ریاست محترم دانشگاه
  • انجام امور مربوط به عضویت داوطلبان استفاده از طرح انجام خدمت دوره ضرورت در دانشگاه شامل: دریافت موافقت شورای استخدام، دریافت مدارک تخصصی، تکمیل وارسال پرونده گزینش، ارسال مدارک افراد به وزارت متبوع جهت صدور مجوز اخذ تعهد محضری از داوطلب، انعقاد قرارداد با داوطلبان پس از وصول مجوزهای لازم
  • انجام کلیه امور مربوط به صدور انواع احکام کارگزینی اعضاء، مانند: احکام تغییر ضریب حقوق، مأموریت تحصیلی، فرصت مطالعاتی، مرخصی بدون حقوق، تغییر عائله و اولاد، ارتقاء مرتبه
  • انجام مکاتبات اداری لازم با مراکز داخل و همچنین خارج از دانشگاه و پیگیری لازم تا حصول نتیجه و نیز پاسخگویی به مکاتبات وارده هماهنگی مقام مافوق
  • انجام مکاتبات مورد نیاز با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت اخذ مجوزهای لازم و نیز ارائه گزارشات و پاسخگویی به مکاتبات  ارسالی از سوی آن وزارت
  • هماهنگی با سایر واحدهای دانشگاه جهت اخذ اطلاعات و یا ارسال آمار و گزارشات مورد نیاز ایشان پس از موافقت مقام مافوق
  • دریافت آئین­ نامه، مقررات و دستور العمل­های ارسال از سوی وزارت متبوع و مطالعه دقیق به منظور بهره ­برداری صحیح در انجام امور
  • اجرای خط مشی های تعیین شده و اتخاذ تدبیر لازم به منظور حسن انجام هدف های مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه
  • انجام کلیه امورمربوط به جابه جایی و نقل و انتقال درون سازمانی و برون سازمانی کارکنان
  • نظارت برانجام امور مربوط به حضور و غیاب کارمندان
  • بررسی قوانین ومقررات ابلاغی و صدور بخشنامه جهت ارسال به واحدهای تابعه
  • صدور کلیه احکام کارکنان ستادی از قبیل ارتقا طبقه،رتبه، اعمال مدرک تحصیلی ، کمک هزینه اولاد و عائله مندی، فوق العاده مدیریت و ...
  • نظارت برصدور احکام تجمعی سالانه
  • بررسی پرونده ها و تهیه خلاصه ومستندات جهت ارتقا طبقه،رتبه، اعمال مدرک تحصیلی،انتصاب و تغییر پست کارکنان ستادی
  • بررسی و صدور ابلاغ های ماموریت کارمندان ستادی دانشگاه
  • نظارت بر احکام صادره توسط واحدهای تابعه دانشگاه
  • نظارت بر حسن انجام امور اداری توسط واحدهای تابعه دانشگاه