دستورالعمل و الزامات مربوط به تغییرات بیمه درمان تکمیلی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران
دستورالعمل و الزامات مربوط به تغییرات بیمه درمان تکمیلی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای«جلوگیری از بروز مشکلات و بدهیهای حق بیمه و بروز هرگونه اجبار مالی برای مراکز و کارکنان» صادر و ابلاغ شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ با عنایت به قرارداد بیمه درمان تکمیلی کارکنان منعقده با شرکت بیمه سامان دستورالعمل تغییرات لیست بیمه شدگان در طول مدت قراداد به شرح ذیل اعلام می شود.
با توجه به تغییرات نسبت به سنوات گذشته و ایجاد بدهی حق بیمه یک سال برای بیمه شدگان درمان تکمیلی به حساب آن مرکز، مقتضی است نسبت به رعایت مفاد این دستور العمل در بازه زمانی اعلامی اهتمام ورزید. بدیهی است تسویه حق بیمه ایجاد شده در اثر عدم رعایت این بخشنامه تماما به عهده آن مرکز است. یاد آور میشود به مکاتبات بدون مستندات پیوست، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
نظر به مصوبات شورای عالی بیمه مرکزی در قراردادهای درمان، امکان تغییر طرح انتخابی در طول مدت قرارداد به هیچ عنوان قابل اجرا نیست و هر گونه افزایش یا کاهش بیمه شدگان در طول مدت قرارداد تنها در موارد ذیل پذیرفته است.
- افزایش:
- افراد جدید الاستخدام و کارکنان انتقالی از سایر سازمانها ( منوط به مکاتبه واحد و ارسال تصویر حکم کارگزینی و اکسل مشخصات پیوست این بخشنامه حداکثر 45 روز پس از تاریخ استخدام و انتقال)
- همسر کارکنانی که ازدواج کردهاند. (منوط به مکاتبه واحد و ارسال تصویر عقد نامه و یا شناسنامه و اکسل مشخصات پیوست این بخشنامه حداکثر 45 روز پس از تاریخ عقد)
- نوزادان از بدو تولد (منوط به مکاتبه واحد و ارسال تصویر شناسنامه نوزاد حداکثر 45 روز پس از تاریخ تولد)
در خصوص موارد فوق حق بیمه به صورت ماه شمار بوده و حق بیمه کل ماه دریافت خواهد شد.
- کاهش:
- افرادی که به افتخار بازنشستگی نائل میشوند، رابطه استخدامی آنها با دانشگاه قطع گردیده است، خروج از کفالت کارکنان ( ازدواج فرزندان، متارکه همسر و ...) و فوت، در صورتی که از بیمه درمان تکمیلی خود خسارت دریافت کردهاند، باید حق بیمه مدت باقی مانده تا پایان قرارداد (31 فروردین 1405) به صورت کامل مطابق با جدول پیوست و بدون احتساب کمک هزینه دانشگاه، به شماره حساب شرکت بیمهگر (به پیوست) واریز و تصویر فیش واریزی به همراه حکم کارگزینی، تصویر شناسنامه و یا گواهی فوت، حداکثر تا 45 روز به مدیریت رفاه و سلامت کارکنان مکاتبه شود. در صورت عدم دریافت خسارت از پوشش بیمهای و عدم تمایل به ادامه پوشش بیمهای میتوانند حداکثر تا 30 روز از تاریخ وقوع نسبت به حذف پوشش خود از طریق مکاتبه مرکز با مدیریت رفاه و سلامت کارکنان و ارسال تصویر حکم کارگزینی اقدام کنند.
- افرادی که از مرخصی بدون حقوق استفاده میکنند مشمول کمک هزینه حق بیمه نیستند و میبایست حق بیمه مدت مرخصی خود را به صورت یکجا به شماره حساب پیوست به نام شرکت بیمهگر واریز و تصویر رسید واریزی خود را با ذکر تاریخ شروع و پایان مرخصی به مدیریت رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه مکاتبه کنند.
ارسال نظر