نظارت بر عملکرد نیروهای شرکتی واحدها

با آغاز فعالیت شرکت های تامین نیروی انسانی، کارشناسان اداره نظارت طی بازدیدهای برنامه ریزی شده با حضور در واحدهای مربوطه نحوه عملکرد پرسنل ، میزان ساعت کارکرد ، پرداختی ها و عملکرد و نحوه تعامل شرکت را مورد بررسی قرار می دهند.

باتوجه به مشکلات عدیده‌ای که در اخراج نیروهای شرکتی بدون ایجاد هماهنگی با سازمان‌های مربوطه ایجاد گردیده است این معاونت جهت انجام هماهنگی‌های لازم، اقدام به تشکیل شورای اسلامی کار در این معاونت نموده است لذا روند جذب و اخراج نیروهای شرکتی می‌بایست بر اساس موارد ذیل صورت پذیرد:

1-قرارداد کلیه نیروهای شرکتی در بدو استخدام می بایست 3ماه و به صورت آزمایشی تنظیم گردد.

2-بر اساس قوانین اداره کار اخراج نیروهای شرکتی، کارفرما (شرکت) موظف به صدور 2اخطار کتبی با فواصل 20روزه می باشد، لذا کلیه واحدها در صورت نارضایتی از عملکرد نیرو، موظف به ارائه گزارش مکتوب به مدیریت نظارت و توسعه امور عمومی می باشند تا مدیریت مذکور هماهنگی‌های لازم را با شرکت، جهت صدور اخطار کتبی انجام دهد. بدیهی است هیچ واحدی به صورت مستقل حق صدور اخطار، اخراج یا پایان کار نیرویی را ندارد.

3-در صورت ترک کار نیرو به هر دلیل، کلیه واحدهای مربوطه ملزم به تکمیل فرم صورتجلسه قطع همکاری (پیوست) و ارسال آن به مدیریت نظارت و توسعه امور عمومی می باشند.

4-در صورت درخواست استعفای پرسنل شرکتی، واحدها می بایست فرم استعفا نامه (پیوست) را پر نمایند و برای مدیریت نظارت و توسعه امور عمومی ارسال نمایند.

5-نوبت‌کاری فقط به افرادی تعلق می‌گیرد که در طول یک ماه دارای شیفت‌های نامتناوب باشد فلذا با رعایت ماده 55 قانون کار نسبت به ارسال کارکرد اقدام شود.

6-کلیه واحدها موظف هستند درخواست برقراری حق اشعه را تنها برای کارشناسان رادیولوژی، پرتوکار و پزشکی هسته ای که در بخش های که تحت تاثیر اشعه قرار دارند را ارسال نمایند و برای بقیه مشاغل که تحت تاثیر اشعه قرار دارند را از سایر نیروهای قراردادی، پیمانی یا رسمی استفاده نمایند.

7-کلیه واحدها علاوه بر رعایت میانگین 80 ساعت اضافه کار برای سر جمع کارکنان شرکتی شاغل در آن واحد، موظف به رعایت سقف اضافه کار به میزان 80 ساعت برای هر نفر نیز می باشد و در صورت در نظر گرفتن اضافه کار بالاتر از 80 ساعت، واحد ملزم به ارسال تایمکس ورود خروج برای آن شخص می‌باشند.

8-شروع به کار پرسنل می بایست تا دهم هر ماه به مدیریت منابع انسانی اعلام نمایند.