شرح وظایف اداره املاک و اراضی دانشگاه
- رئیس اداره املاک و اراضی دانشگاه:
- تعامل با واحدهای ذیربط جهت تهیه آمار و اطلاعات، ارزیابی عملکرد، مستند سازی فرایندها، بهبود روشها و تعالی سازمانی، اصلاحات ساختاری، نیازسنجی و اجرای دوره های آموزشی، ارزشیابی کارکنان تحت سرپرستی و ممیزی سیستم
- نیازسنجی پژوهشی، استخراج، مستندسازی، بروزرسانی و اشتراک گذاری اطلاعات منطبق با مدیریت دانش، برنامه ها و اقدامات انگیزشی در جهت افزایش تعلق سازمانی
- اجرای دقیق آیین نامهها، دستورالعملها، بخشنامهها و ضوابط مربوطه و به روزرسانی آن
- پیگیری و نظارت بر انجام نقل و انتقال اراضی و املاک دانشگاه و تثبیت مالکیت آن به نام دولت با بهره برداری دانشگاه
- پیگیری ثبت مشخصات املاک و به روز رسانی آنها در سامانهها و شناسنامه املاک
- انجام امور مربوط به قراردادهای املاک و اراضی از جمله خرید، فروش، اجاره، استیجاره، تهاتر و عقود شرعی (صلح، هبه، وقف)
- پیگیری بازدید دورهای و مستمر از املاک و اراضی دانشگاه جهت بررسی بهرهبرداری صحیح از املاک و بررسی از جهت تصرف غیر یا معارض با مشارکت حراست دانشگاه
- پیگیری رفع اختلافات بین دانشگاه با سایر دانشگاهها، اشخاص حقیقی، نهادهای دولتی وخصوصی، ازجمله شهرداری، اوقاف، اداره ثبت اسناد، بنیاد مستضعفین، سازمان ملی زمین و مسکن و... از طریق اداره حقوقی
- تنظیم قراردادها و توافقنامههای مربوط به تملک و توسعه دانشگاه
- تدوین شیوهنامهها، نظارت بر اجرا و به روزرسانی آن
- نظارت بر امور کارشناسی املاک بر اساس ماده ۱۱ لایحه قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک
- ارتباط موثر با سازمانهای دیگر و برگزاری جلسات هماندیشی و مشاوره با آنها از جمله ادارات اوقاف، ثبت و امور اقتصاد و دارایی جهت رفع موارد اختلافی املاک
- نظارت بر امور افراز، تجمیع، اصلاح و تفکیک املاک مشاعی ، تملک یا خرید و فروش توافقی و پیگیری انجام سایر تشریفات ثبتی مورد نیاز
- تهیه گزارش ماهانه آماری-تحلیلی عملکرد برای تصمیم سازی مقامات و مسئولین
- تشکیل کمیته کارشناسی ذیصلاح درخصوص قیمت گذاری املاک و تهیه گزارش و به روز رسانی آن
- مذاکره و توافق با کارشناسان منتخب و کارشناسان رسمی دادگستری و شرکت های فنی–مهندسی درخصوص بررسی پرونده های ثبتی املاک، جانمایی و تهیه نقشه UTM ، تهیه طرح تفصیلی و گزارش فنی در مورد طرح های توسعه دانشگاه
- بررسی گزارشات واصله از کارشناسان مجموعه اداره املاک، رابطین و واحدهای دیگر تحت پوشش دانشگاه و شناسایی نیازها و چالش های ایشان و در نتیجه، برگزاری جلسات راهبردی جهت برطرف کردن موارد مطروحه
- مدیریت دانش املاک دانشگاه با تهیه تاریخچه املاک در قالب تهیه مقاله، کتاب، کلیپ و صفحات الکترونیکی
- انجام مطالعات شهری منطبق بر عملکرد
- صدور مجوز کاربری برای اجاره با نظر مستقیم ریاست محترم دانشگاه
- صدور مجوز بهره برداری با نظر مستقیم ریاست محترم دانشگاه
- صدور مجوز انطباق سطوح و تعیین کد ارتفاعی در طرح های جدید در دست احداث با نظر مستقیم ریاست محترم دانشگاه
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف
- ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻱ ﺍﻣﻼﻙ:
- هماهنگی با کارشناسان رسمی دادگستری در زمینه ارزیابی املاک جهت خرید، فروش و اجاره
- هماهنگی و تدوین دستور جلسات کارشناسان منتخب دانشگاه در خصوص ارزیابی املاک
- تهیه طرح ها و دستورالعمل های فنی مورد نیاز جهت تغییر کاربری و بهره برداری با موافقت مافوق
- برنامه ریزی درباره استانداردسازی فضاهای فیزیکی و رفع گسستگی های آن
- ارتباط موثر با شهردانش و دانشگاه تهران جهت ساماندهی پردیس دانشگاه
- بررسی امکانات بالقوه و بالفعل به منظور زمینه سازی جلب مشارکت خیرین و بخش خصوصی فعال در زمینه کاربری بهداشتی-درمانی
- ارزیابی استانداردهای فنی و محاسبه هزینه های طرح های اجرایی در راستای منافع دانشگاه با هدف کاهش هزینه ها، تامین کیفیت و کمیت متناسب با نیاز دانشگاه بوسیله برنامه ریزی عملیاتی در کوتاهترین زمان ممکن
- ارتباط موثر با واحدهای برون سازمانی مانند وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداری، بنیاد مستضعفان، وزارت بهداشت، سازمان اوقاف و ... جهت تامین املاک مورد نیاز دانشگاه
- شرکت در جلسات کمیسیون های زیرساخت شهری استاندارد
- تهیه گزارش از امور مربوط و ارائه به مافوق
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف
- ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ امور ثبتی و حقوقی:
- اجرای دقیق آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه
- تشکیل پرونده فیزیکی و طبقه بندی آن براساس نوع بهره برداری
- بررسی اطلاعات جمع آوری شده و ارائه نظر مشورتی در زمینه مسائل حقوقی طرح شده
- مطالعه پرونده و جمع آوری اطلاعات و مدارک موجود
- درصورت اختلاف با سایر دانشگاهها، شهرداری، سازمان ملی زمین و مسکن، معارض، شخص حقیقی و ... ، تهیه گزارش و ارجاع به اداره حقوقی دانشگاه جهت پیگیری
- تهیه و تنظیم آرشیو حقوقی و نگهداری رونوشت قوانین، مصوبات، آیین نامه ها و آراء وحدت رویه قضایی و طبقه بندی و به روز رسانی آنها
- برنامه ریزی و کنترل امور حقوقی به منظور حصول اطمینان از حفظ حقوق و منافع دانشگاه
- ساماندهی امور املاک وقفی، اجاره و استیجاره
- انجام امور تثبیت مالکیت املاک به نام دولت با بهره بردای دانشگاه:
- بازدید از ملک و تهیه گزارش ارزیابی بهره برداری موجود
- بررسی مالکیت فعلی از طریق سند، تفاهم نامه، وقفنامه، صلح نامه، سند هبه، پروانه ساخت، قبوض و دریافت گردش ثبتی و ...
- تهیه مدارک مورد نیاز جهت صدور گواهی بند دال شامل تصویر سند یا تفاهم نامه، نقشه هوایی، نقشه UTM ، فرم خوداظهاری، سادا و ... و تهیه پیش نویس مکاتبه با وزارت دارایی و ارجاع به مافوق
- پیگیری دریافت گواهی بند دال از وزارت دارایی
- ارائه گواهی بند دال و CD نقشه جانمایی و UTM به اداره ثبت
- اخذ سند تک برگ
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف
-
- ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ مستندسازی ﺁﻣﺎﺭ ﻭ اطلاعات املاک:
- بررسی و نظارت بر سامانه سراد و تهیه گزارش آماری از آن
- ثبت اطلاعات املاک در سامانه سادا
- تهیه گزارش از نقص مدارک پرونده های املاک
- تهیه و تدوین شناسنامه املاک و به روزرسانی اطلاعات ثبت شده
- تهیه گزارش آماری از املاک موجود، املاک مازاد، املاک اجاره ای و استیجاره، املاک وقفی، صلح، هبه، خرید، فروش و ارزش املاک دانشگاه و به روزرسانی آن
- بایگانی اطلاعات بصورت الکترونیکی جهت سهولت دسترسی همکاران اداره املاک به مستندات موجود
- تهیه گزارش و اخبار اداره املاک و بارگذاری در سایت دانشگاه
- تدوین و بازنگری شاخص های آماری ارائه آمار و اطلاعات املاک دانشگاه به صورت منسجم
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف
- ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ امور ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻱ ﻭ ﺑﻬﺮﻩﻭﺭﻱ:
- تهیه و تدوین پایش و نظارت بر برنامه های عملیاتی املاک و تهیه گزارش های لازم
- تهیه و تدوین برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت خرید و فروش و اجاره املاک
- امکان سنجی اقتصادی درخصوص طرح های مشارکتی
- تهیه گزارش تحلیلی آمار و اطلاعات املاک جهت تصمیم سازی اقتصادی
- تعیین شاخص های بهره برداری املاک
- مطالعه و ارائه ایده های افزایش ارزش ملک
- برنامه ریزی درخصوص تامین بودجه و مدیریت امور مالی جهت خرید ملک جدید، طرح های اجرایی و عملیاتی توسعه دانشگاه و بازسازی املاک فرسوده
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف
- ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ امور بازرسی و ارزیابی:
- بازرسی مستمر دوره ای املاک از جهت بهره برداری صحیح، نظارت بر حسن اجرای نیات خیر خیرین، متصالحین و واقفین دانشگاه
- هماهنگی با واحد حراست جهت محافظت و پیشگیری از تصرف املاک بلااستفاده
- تهیه گزارش از وضع موجود املاک از نظر فنی و نیاز به تعمیرات یا نوسازی
- شناسایی نیازهای دانشگاه و مراکز تابعه و تهیه گزارش جهت بررسی و امکان سنجی
- شناسایی و کشف گلوگاه های فسادخیز در بهره برداری از املاک دانشگاه
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف