شرح وظایف اداره املاک و اراضی دانشگاه

 

  • رئیس اداره املاک و اراضی دانشگاه:
  • تعامل با واحدهای ذیربط جهت تهیه آمار و اطلاعات، ارزیابی عملکرد، مستند سازی فرایندها، بهبود روشها و تعالی سازمانی، اصلاحات ساختاری، نیازسنجی و اجرای دوره های آموزشی، ارزشیابی کارکنان تحت سرپرستی و ممیزی سیستم
  • نیازسنجی پژوهشی، استخراج، مستندسازی، بروزرسانی و اشتراک گذاری اطلاعات منطبق با مدیریت دانش، برنامه ها و اقدامات انگیزشی در جهت افزایش تعلق سازمانی
  • اجرای دقیق آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و ضوابط مربوطه و به روزرسانی آن
  • پیگیری و نظارت بر انجام نقل و انتقال اراضی و املاک دانشگاه و تثبیت مالکیت آن به نام دولت با بهره برداری دانشگاه
  • پیگیری ثبت مشخصات املاک و به روز رسانی آنها در سامانه‌ها و شناسنامه املاک
  • انجام امور مربوط به قراردادهای املاک و اراضی از جمله خرید، فروش، اجاره، استیجاره، تهاتر و عقود شرعی (صلح، هبه، وقف)
  • پیگیری بازدید دوره‌ای و مستمر از املاک و اراضی دانشگاه جهت بررسی بهره‌برداری صحیح از املاک و بررسی از جهت تصرف غیر یا معارض با مشارکت حراست دانشگاه
  • پیگیری رفع اختلافات بین دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها، اشخاص حقیقی، نهادهای دولتی وخصوصی، ازجمله شهرداری، اوقاف، اداره ثبت اسناد، بنیاد مستضعفین، سازمان ملی زمین و مسکن و... از طریق اداره حقوقی
  • تنظیم قراردادها و توافق‌نامه‌های مربوط به تملک و توسعه دانشگاه
  • تدوین شیوه‌نامه‌ها، نظارت بر اجرا و به روزرسانی آن
  • نظارت بر امور کارشناسی املاک بر اساس ماده ۱۱ لایحه قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک
  • ارتباط موثر با سازمان‌های دیگر و برگزاری جلسات هم‌اندیشی و مشاوره با آنها از جمله ادارات اوقاف، ثبت و امور اقتصاد و دارایی جهت رفع موارد اختلافی املاک
  • نظارت بر امور افراز، تجمیع، اصلاح و تفکیک املاک مشاعی ، تملک یا خرید و فروش توافقی و پیگیری انجام سایر تشریفات ثبتی مورد نیاز
  • تهیه گزارش ماهانه آماری-تحلیلی عملکرد برای تصمیم سازی مقامات و مسئولین
  • تشکیل کمیته کارشناسی ذیصلاح درخصوص قیمت گذاری املاک و تهیه گزارش و به روز رسانی آن
  • مذاکره و توافق با کارشناسان منتخب و کارشناسان رسمی دادگستری و شرکت های فنیمهندسی درخصوص بررسی پرونده های ثبتی املاک، جانمایی و تهیه نقشه UTM ، تهیه طرح تفصیلی و گزارش فنی در مورد طرح های توسعه دانشگاه
  • بررسی گزارشات واصله از کارشناسان مجموعه اداره املاک، رابطین و واحدهای دیگر تحت پوشش دانشگاه و شناسایی نیازها و چالش های ایشان و در نتیجه، برگزاری جلسات راهبردی جهت برطرف کردن موارد مطروحه
  • مدیریت دانش املاک دانشگاه با تهیه تاریخچه املاک در قالب تهیه مقاله، کتاب، کلیپ و صفحات الکترونیکی
  • انجام مطالعات شهری منطبق بر عملکرد
  • صدور مجوز کاربری برای اجاره با نظر مستقیم ریاست محترم دانشگاه
  • صدور مجوز بهره برداری با نظر مستقیم ریاست محترم دانشگاه
  • صدور مجوز انطباق سطوح و تعیین کد ارتفاعی در طرح های جدید در دست احداث با نظر مستقیم ریاست محترم دانشگاه             
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف

 

  • ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ  ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻱ ﺍﻣﻼﻙ:
  • هماهنگی با کارشناسان رسمی دادگستری در زمینه ارزیابی املاک جهت خرید، فروش و اجاره
  • هماهنگی و تدوین دستور جلسات کارشناسان منتخب دانشگاه در خصوص ارزیابی املاک
  • تهیه طرح ها و دستورالعمل های فنی مورد نیاز جهت تغییر کاربری و بهره برداری با موافقت مافوق
  • برنامه ریزی درباره استانداردسازی فضاهای فیزیکی و رفع گسستگی های آن
  • ارتباط موثر با شهردانش و دانشگاه تهران جهت ساماندهی پردیس دانشگاه
  • بررسی امکانات بالقوه و بالفعل به منظور زمینه سازی جلب مشارکت خیرین و بخش خصوصی فعال در زمینه کاربری بهداشتی-درمانی
  • ارزیابی استانداردهای فنی و محاسبه هزینه های طرح های اجرایی در راستای منافع دانشگاه با هدف کاهش هزینه ها، تامین کیفیت و کمیت متناسب با نیاز دانشگاه بوسیله برنامه ریزی عملیاتی در کوتاهترین زمان ممکن
  • ارتباط موثر با واحدهای برون سازمانی مانند وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداری، بنیاد مستضعفان، وزارت بهداشت، سازمان اوقاف و ... جهت تامین املاک مورد نیاز دانشگاه
  • شرکت در جلسات کمیسیون های زیرساخت شهری استاندارد
  • تهیه گزارش از امور مربوط و ارائه به مافوق
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف

  

  • ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ امور ثبتی و حقوقی:
  • اجرای دقیق آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه
  • تشکیل پرونده فیزیکی و طبقه بندی آن براساس نوع بهره برداری
  • بررسی اطلاعات جمع آوری شده و ارائه نظر مشورتی در زمینه مسائل حقوقی طرح شده
  • مطالعه پرونده و جمع آوری اطلاعات و مدارک موجود
  • درصورت اختلاف با سایر دانشگاهها، شهرداری، سازمان ملی زمین و مسکن، معارض، شخص حقیقی و ... ، تهیه گزارش و ارجاع به اداره حقوقی دانشگاه جهت پیگیری
  • تهیه و تنظیم آرشیو حقوقی و نگهداری رونوشت قوانین، مصوبات، آیین نامه ها و آراء وحدت رویه قضایی و طبقه بندی و به روز رسانی آنها
  • برنامه ریزی و کنترل امور حقوقی به منظور حصول اطمینان از حفظ حقوق و منافع دانشگاه
  • ساماندهی امور املاک وقفی، اجاره و استیجاره
  • انجام امور تثبیت مالکیت املاک  به نام دولت با بهره بردای دانشگاه:
  1. بازدید از ملک و تهیه گزارش ارزیابی بهره برداری موجود
  2. بررسی مالکیت فعلی از طریق سند، تفاهم نامه، وقفنامه، صلح نامه، سند هبه، پروانه ساخت، قبوض و دریافت گردش ثبتی و ...
  3. تهیه مدارک مورد نیاز جهت صدور گواهی بند دال شامل تصویر سند یا تفاهم نامه، نقشه هوایی، نقشه UTM ، فرم خوداظهاری، سادا و ... و تهیه پیش نویس مکاتبه با وزارت دارایی و ارجاع به مافوق
  4. پیگیری دریافت گواهی بند دال از وزارت دارایی
  5. ارائه گواهی بند دال و CD نقشه جانمایی و UTM به اداره ثبت
  6. اخذ سند تک برگ
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف

 

  •  
    • ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ مستندسازی ﺁﻣﺎﺭ ﻭ اطلاعات املاک:
    • بررسی و نظارت بر سامانه سراد و تهیه گزارش آماری از آن
    • ثبت اطلاعات املاک در سامانه سادا
    • تهیه گزارش از نقص مدارک پرونده های املاک
    • تهیه و تدوین شناسنامه املاک و به روزرسانی اطلاعات ثبت شده
    • تهیه گزارش آماری از املاک موجود، املاک مازاد، املاک اجاره ای و استیجاره، املاک وقفی، صلح، هبه، خرید، فروش و ارزش املاک دانشگاه و به روزرسانی آن
    • بایگانی اطلاعات بصورت الکترونیکی جهت سهولت دسترسی همکاران اداره املاک به مستندات موجود
    • تهیه گزارش و اخبار اداره املاک و بارگذاری در سایت دانشگاه
    • تدوین و بازنگری شاخص های آماری ارائه آمار و اطلاعات املاک دانشگاه به صورت منسجم
    • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف

     

     

    • ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ امور ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻱ ﻭ ﺑﻬﺮﻩﻭﺭﻱ:
    • تهیه و تدوین پایش و نظارت بر برنامه های عملیاتی املاک و تهیه گزارش های لازم
    • تهیه و تدوین برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت خرید و فروش و اجاره املاک
    • امکان سنجی اقتصادی درخصوص طرح های مشارکتی
    • تهیه گزارش تحلیلی آمار و اطلاعات املاک جهت تصمیم سازی اقتصادی
    • تعیین شاخص های بهره برداری املاک
    • مطالعه و ارائه ایده های افزایش ارزش ملک
    • برنامه ریزی درخصوص تامین بودجه و مدیریت امور مالی جهت خرید ملک جدید، طرح های اجرایی و عملیاتی توسعه دانشگاه و بازسازی املاک فرسوده
    • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف

     

     

    • ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ امور بازرسی و ارزیابی:
    • بازرسی مستمر دوره ای املاک از جهت بهره برداری صحیح، نظارت بر حسن اجرای نیات خیر خیرین، متصالحین و واقفین دانشگاه
    • هماهنگی با واحد حراست جهت محافظت و پیشگیری از تصرف املاک بلااستفاده
    • تهیه گزارش از وضع موجود املاک از نظر فنی و نیاز به تعمیرات یا نوسازی
    • شناسایی نیازهای دانشگاه و مراکز تابعه و تهیه گزارش جهت بررسی و امکان سنجی
    • شناسایی و کشف گلوگاه های فسادخیز در بهره برداری از املاک دانشگاه
    • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف

     

     

                                                                                                                                                                           

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه