آمار سایت

  • کل کاربران ثبت شده : 30657
  • کاربران حاضر در پایگاه : 8
  • مهمانان حاضر در پایگاه : 245
  • بازدید دیروز : 14566
  • بازدید کل : 24947034

اولین جلسه شورای ادارات امورمالی

 | تاریخ ارسال: 1393/1/18 | 

  تاریخ خبر:17/1/93

  اولین جلسه شورای ادارات مدیریت امورمالی دانشگاه برگزارشد.

  اولین جلسه شورای ادارات امورمالی با محوریت موضوع استقرار زیرسیستم های انبار و اموال نرم افزار نجات 2، تسریع در بستن حساب های سال 92، پرداخت بازخرید مرخصی کارکنان قراردادی و.... برگزارشد.

  اولین جلسه شورای ادارات مدیریت امورمالی دانشگاه روز شنبه 16/1/93 برگزار شد دراین جلسه با حضور مدیر امورمالی، معاون، مشاوران و روسای ادارات این مدیریت، اقدامات اجرائی و برنامه های مدیریت امورمالی در سال 1393 مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ابتدا سرکار خانم چترروز ضمن تشکر از کلیه همکارانی که در ایام کشیک نوروزی بصورت تمام وقت درمحل کار حضور داشته و ارائه خدمت نموده اند از همکاران ادارات حسابداری منابع و تامین اعتبار، تحقیق و توسعه وحسابداری پرسنلی که بیش از سایرین در این ایام تلاش نموده اند قدردانی کردند همچنین با توجه به لزوم افزایش هماهنگی و همکاری بین ادارات اظهارداشتند درسال 93 در مواقع لازم همه کارکنان بایستی در کنار هم و بصورت یک مجموعه واحد و همدل در جهت اجرای امورمحوله کوشش نمایند.

  در ادامه جلسه مواردی شامل : استقرار نرم افزار نجات 2، تسریع در بستن حساب های سال 92، پرداخت بازخرید مرخصی کارکنان قراردادی، لزوم واریز وجوه نقدی درآمد به حساب درآمد، تنظیم دقیق و ارائه صورت های مالی، تعین تکلیف حساب های پیش پرداخت و علی الحساب سنواتی، طرح های تحقیقاتی ارائه شده توسط کارکنان امورمالی، توسعه و ارتقاء سایت مدیریت امورمالی، افزایش سطح کمی و کیفی رسیدگی به اسناد مالی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم به شرح زیراتخاذ شد:

  با توجه به استقرار زیرسیستم های انبار و اموال نجات2 در واحدهای دانشگاه و به منظور تداوم استقرار سایر زیرسیستم ها مقرر شد در تاریخ 17/1/93 جلسه ای با کارشناسان طراحی و پشتیبانی نرم افزار نجات 2 و روسای ادارات حسابداری پرسنلی و حسابداری منابع و تامین اعتبار برگزار و برنامه ریزی لازم جهت زیرسیستم حقوق ودستمزد انجام گردد تا بتوان در سه ماهه ابتدای سال جدید مراحل طراحی و تست زیر سیستم حقوق و دستمزد نیز انجام شود.

  حسب نظر مدیریت امورمالی مقررشد : با توجه به اینکه در نظر است حساب های سال 92 زودتر از موعد مقرر بسته شوند و به همین منظور در تاریخ 6/1/93 تنخواه گردان 60% درآمد اختصاصی به بیمارستان ها پرداخت شده است تا برای تامین هزینه های خود نیازی به منابع سال 92 نداشته باشند و بتوانند در اسرع وقت حساب های سال گذشته را ببندند لازم است هرچه سریعتر اداره نظارت و بررسی اسناد مالی واداره دفترداری مراحل انجام کار را پیگیری کنند. همچنین کارشناسان اداره دفترداری در مرحله اول برای بستن حساب 14 واحدی که فاقد تعهدات مالی هستند اقدام نمایند تا حداکثر لغایت 20/1/93 اولین مرحله بستن حساب ها انجام شود همچنین واحد پایش عملکرد مالی نیز لازم است مکاتبات لازم برای تحقق این امر را انجام و گزارش اقدامات را در جلسه بعد ارائه نمایند.

  با توجه به درخواست اداره حسابداری پرسنلی جهت پرداخت وجوه بازخرید مرخصی کارکنان قراردادی سال92 مقرر شد اطلاعات کارکنان واحد ها هرچه سریعتر جمع آوری و به صورت تجمیعی جهت پرداخت اقدام گردد.

  در مورد درآمدهای نقدی واحدها در ایام تعطیلی بانک ها مقرر شد توسط اداره نظارت و بررسی پیگیری گردد تا حداکثر لغایت پایان وقت اداری روز جاری به حساب های مربوطه واریز و گواهی مربوطه صادر و ارائه شود.

  بر اساس رویه جدید هیات حسابرسی دیوان محاسبات مقرر شده که صورت های مالی دانشگاه به نماینده هیات ارائه شود لازم است اداره دفترداری در این مورد اقدام وصورتهای مالی دقیق بر اساس فرم های مصوب وزارت متبوع به هیات حسابرسی دیوان محاسبات ارائه شود.

  جهت تعیین تکلیف پیش پرداخت ها و علی الحساب های سنواتی در سال گذشته اقدامات گسترده ای انجام شد و بخش های عمده ای از این حساب ها قطعی شده است اما درسال 93 باید تلاش بیشتری شود. همچنین در مورد پیش پرداخت های هیات امناء صرفه جوئی ارزی مقرر شد سوابق و قرارداد ها و قبوض رسید انبارهای مربوطه را بررسی و جمع آوری و پس از پیگیری لازم گزارش نتیجه اقدامات هفته آینده ارائه گردد.

  طرح های تحقیقاتی ارائه شده توسط کارکنان مدیریت امورمالی، لازم است کاربردی و اثربخش باشند و نتایج حاصل از آنها قابلیت ارزیابی داشته باشند. براساس پیشنهاد گروه تحقیق و توسعه مدیریت امورمالی بهتر است پیشنهادها بصورت انفرادی نباشد و از خردجمعی و تجارب سایر کارشناسان نیز بهره برده و موضوع طرح ها نیز بر بهبود فرآیند ها و رفع نقاط ضعف امورمالی متمرکز باشد.

  برای توسعه و ارتقاء سایت مدیریت امورمالی مقررشد بخش مربوط به قوانین و مقررات هر هفته به روزرسانی شود و اصلاحات مربوطه در سایت منعکس شود همچنین بخش های جدیدی برای ارائه نتایج فعالیت ها و انعکاس اخبار ادارات امورمالی ایجاد شود که به این منظور لازم است هر هفته دوشنبه حداکثر تا ساعت 10صبح اطلاعات مربوطه توسط روسای ادارات به گروه تحقیق و توسعه امورمالی اعلام شود.

  با توجه به اهمیت امر رسیدگی به اسناد مالی و لزوم ارتقاء سطح کمی و کیفی آن لازم است اداره نظارت و بررسی به منظور شناسائی نیروی انسانی لازم از بین کارشناسان متبحر واحدها وهمچنین توسعه فردی و آموزش و انتقال تجارب موفق کارشناسان فعلی اقدام و برنامه ریزی نموده و نتایج را در جلسه بعدی ارائه نماید.

  

  

دفعات مشاهده: 1332 بار   |   دفعات چاپ: 471 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 33 بار   |   0 نظر



CAPTCHA