مقدمه

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۳/۲۹ | 
                
                       میز خدمت دانشگاه علوم پزشکی تهران

با راه اندازی میز خدمت، خدمات به صورت حضوری و الکترونیکی به ارباب رجوع ارائه خواهد شد. کاهش هزینه ها، صرفه جویی در وقت، ارتقای کمی و کیفی خدمات به مردم و تسریع در امر خدمات رسانی از مزیت‌های میز خدمت است.جلب رضایت و تکریم ارباب رجوع از مهمترین وظایف مسئولان دانشگاه و ارائه دهندگان خدمت و افرادی است که به‌طور مستقیم با مردم و مراجعین سر و کار دارند. راه‌اندازی میز خدمت در دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای طرح تکریم ارباب رجوع، خدمتی شایسته به جامعه دانشگاهی و مراجعان است.

سرعت، دقت و کیفیت انجام امور تاثیر زیادی در رضایت بخشی ارباب‌ رجوع دارد، اما مهم‌تر از آن نحوه رفتار و برخورد با خدمت گیرندگان است برای آنکه ایجاد حس اعتماد در مردم و رضایتمندی آنان از نحوه ارائه خدمات، تأثیر مستقیمی در پیشرفت عملکرد دانشگاه را دارد.
با راه اندازی میز خدمت و دفتر طرح تکریم ارباب رجوع، اطلاع‌رسانی مناسب به مراجعان در زمینه نحوه ارائه خدمات از طریق گفتگوهای رو در رو، اهداء بروشور، مطالب مندرج در پوستر و تابلوی اعلانات و از همه مهمتر پیگیری موارد از طریق سیستم اتوماسیون اداری و استقرار سیستم الکترونیکی صورت می پذیرد.

 
 

 وظایف میز خدمت :
  • ارائه اطلاعات و راهنمایی‌های لازم به مراجعان در ارتباط با امور مربوط
  •  دریافت مدارک و درخواست‌های مراجعان
  •  انجام امور و درخواست‌های متقاضیان در صورت امکان، در غیر این صورت اعلام تاریخ مراجعه بعدی یا زمان ارائه خدمت نهایی به مراجعان
  •  دریافت نتایج اقدامات انجام شده از واحدهای ذیربط و اعلام آن به مراجعان و هدایت مراجعان به واحدهای مرتبط در موارد بسیار ضروری، پس از انجام هماهنگی با واحد اقدام‌کننده ذیربط
  • هدایت مراجعین به واحدهای مرتبط در موارد بسیار ضروری، پس از انجام هماهنگی با واحد اقدام کننده ذیربط

فرآیندهای میز خدمت در 3 دسته اصلی به شرح ذیل انجام می شوند:

حالت الف- اطلاع رسانی : در خصوص خدماتی که توسط خود مراجعه کننده باید پیگیری شود. در این حالت میز خدمت وظیفه راهنمایی و اطلاع رسانی به ارباب رجوع در اختیار قراردادن اطلاعات مراحل انجام کار به ارباب رجوع را بعهده دارد.

حالت ب- دریافت درخواست و مدارک مورد نیاز : این حالت برای خدماتی که نیاز به پیگیری توسط ارباب رجوع نیست و اغلب با درخواست یا نامه به همراه ضمائم شروع می شود، درخواست به همراه ضمائم از ارباب رجوع در میز خدمت دریافت می شود و سیر اداری در اتوماسیون یا بصورت فیزیکی توسط رابطین دبیرخانه و ادارات انجام می شود و زمان مراجعه به ارباب رجوع اعلام می‌گردد. درصورت نیاز به حضور ، ارباب رجوع در محل میز خدمت برای تحویل نتیجه خدمات منتظر می ماند. و درصورت نیاز به زمان بیش از ساعت اداری همان روز در روز دیگری زمان مراجعه بعدی اعلام می گردد .

حالت ج- انجام خدمات : این حالت در مورد خدماتی است که عموماً تک مرحله ای بوده و قابل انجام در میز خدمت است.


                                      


   
دفعات مشاهده: 148 بار   |   دفعات چاپ: 15 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر