آمار سایت

  • کل کاربران ثبت شده : 28518
  • کاربران حاضر در پایگاه : 0
  • مهمانان حاضر در پایگاه : 28
  • بازدید دیروز : 9869
  • بازدید کل : 15590177

برگزاری کارگاه خلق مدل کسب‌وکار

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۴/۱۹ | 
 

کارگاه خلق مدل کسب‌وکار در روز سه‌شنبه 12 تیر 97 از ساعت 14 الی 18 با همکاری مرکز تحقیقات مدیریت اطلاعات سلامت و معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع در ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.



در ابتدای برنامه، ریاست مرکز تحقیقات مدیریت اطلاعات سلامت، ضمن خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان، به تشریح ویژگی‌های دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین پرداخت.  دکتر درگاهی، هدف دانشگاه نسل سوم را تجاری‌سازی دانش و فعالیت‌های زیربنایی علمی برشمرد و به تفاوت بین دانشگاه نسل سوم و دانشگاه کارآفرین اشاره نمود. دانشگاه کارآفرین دانشگاهی است که از فرایندهای نوآور و خلاق حمایت می‌کند و در آن ایجاد فرهنگ کارآفرینی بالاتر از مدارک تحصیلی است. رویکرد دانشگاه کارآفرین اصلاحات آموزشی و نوسازی برنامه‌ها در کل نظام آموزشی و تعریف و تبیین یادگیری کارآفرینانه می‌باشد. در ادامه برنامه، مدیر دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این کارگاه، به بحث در خصوص رابطه صنعت با دانشگاه پرداخت. دکتر منظم با معرفی بیمارستان به عنوان یک صنعت، افزود: واحد درمانی به عنوان یک صنعت و محیط کسب‌وکار باید در توسعه خدمات خود، کاهش هزینه‌ها، افزایش کیفیت و نوآوری در خدمت از دانشگاه و محققین دانشگاهی استفاده کند. اما آنچه تاکنون به نظر می‌آید این است که به دانشگاه صرفاً به عنوان منبع تأمین‌کننده نیاز خدمات درمانی نگاه شده و این امر آسیب‌های فراوانی را به همراه دارد.
وی با برشمردن 6 مرکز رشد فعال در دانشگاه، اعلام کرد که اولین زیرساخت در حوزه کسب‌وکار، مراکز رشد و  شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. بنابر گفته وی، در دانشگاه تهران، 42 شرکت دانش‌بنیان، 24 شرکت غیر مستقر در مراکز رشد و 18 شرکت مستقر در مراکز رشد مشغول به کار هستند. دکتر منظم به دانشکده‌ها و بیمارستان پیشنهاد کرد که با رعایت ضوابط و قراردادهای معین با اختصاص فضا واحدی از یک مرکز رشد را راه‌اندازی نموده و با استفاده از ظرفیت قانونی مرکز رشد نسبت به استقرار هسته‌های فناوری یا شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام نمایند.
در ادامه کارگاه با حضور معاون توسعه، مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه، پرسش‌هایی در خصوص مدل‌های کسب‌وکار و شرایط ایجاد آن‌ها در دانشگاه از سوی شرکت‌کنندگان مطرح شد که دکتر بیگلر، دکتر منظم و دکتر درگاهی به ایراد سخنانی در پاسخ به سؤال‌کنندگان پرداختند.
در بخش دوم کارگاه، دکتر اسماعیل‌زاده، در خصوص مدل‌های کسب‌وکار و مراحل مختلف آن به صحبت پرداخت، در ادامه یک برگه سؤالات پیش‌آزمون بین شرکت‌کنندگان توزیع شد و از افراد حاضر خواسته شد که در یک صفحه درباره خودشان و سوابق و توانمندی‌هایشان چند خط مطلب بنویسند. بعد از این مرحله دکتر اسماعیل‌زاده به تشریح قسمت‌های مختلف یک مدل کسب‌وکار پرداخته و از حضار درخواست نمود که همگام با وی یک ایده خلق نموده و آن را تقویت کنند. سه مرحله کارگروهی نیز در ادامه اجرا شد که با گروه‌بندی شرکت‌کنندگان و ارائه نتایج هر گروه همراه بود. در انتها نیز برای سنجش میزان اثربخشی کارگاه، یک تست پس‌آزمون از شرکت‌کنندگان گرفته شد که نتایج آن در بهبود کارگاه‌های بعدی مؤثر خواهد بود.
 

دفعات مشاهده: 76 بار   |   دفعات چاپ: 11 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر