صدور بیمه ثالث اتومبیل

مراحل صدور بیمه  ثالث



  1. مشتری "فرم صورت مشخصات وسایل نقلیه موتوری زمینی موسسات دولتی برای بیمه شخص ثالث دولتی" و یا فرم پیشنهاد بیمه شخص ثالث، مازاد و حوادث سرنشین برای بیمه شخص ثالث خصوصی را تکمیل و به اداره صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث تحویل می‌دهد.
  2. پس از واریز مبلغ حق‌بیمه توسط مشتری "فیش واریزی" به اداره صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث تحویل داده شده و " گواهی دریافت حق‌بیمه" صادر می‌شود.
    مشتری گواهی دریافت حق‌بیمه را به اداره کل حسابداری و آمار ارائه و قبض در این اداره "رسید" می‌شود. یک نسخه از رسید صادر شده توسط اداره کل حسابداری و آمار به مشتری تحویل داده می‌شود.
  3. قرارداد بیمه شخص ثالث در سه نسخه تهیه و نسخه اول آن به بیمه‌گزار تحویل داده می‌شود. (برای بیمه نامه های دولتی، "قرارداد بیمه شخص ثالث" دولتی صادر می‌شود. علاوه براینکه برای هر یک از خودروهای موردبیمه، "کارت بیمه شخص ثالث" صادر می‌شود، برای بیمه‌گزارهای دولتی "نامه اعلام بدهی" و "لیست خودروهای بیمه‌شده" در سه نسخه تهیه و نسخه اول آن بیمه‌گزار تحویل داده می‌شود )

مدارک لازم برای خرید بیمه نامه

  • بیمه نامه سال قبل (در صورت دارا بودن)
  • کارت اتومبیل
  • کارت ملی
  • پرکردن فرم پیشنهاد بر اساس کارت انتظامی اتومبیل

توجه: فرم پیشنهاد بیمه نامه شخص ثالث الزاماً می بایست توسط بیمه گزار مطابق با مندرجات کارت انتظامی وسیله نقلیه تکمیل گردد.
تبصره: اعلام مورد استفاده و ظرفیت مجاز وسیله نقلیه از سوی بیمه گزار (ظرفیت مجاز بار جهت بارکش ها و ظرفیت مجاز سرنشین جهت سایر وسایط نقلیه) به منظور اخذ صحیح حق بیمه و رسیدگی مناسب به خسارات احتمالی الزامی می باشد.

       تعهدات مالی و جانی

طبق مقررات اعلام شده از سوی قوه قضائیه و مصوبات شورای عالی بیمه تعهدات مالی و جانی بیمه شخص ثالث به شرح زیر می باشد :

  • تعهدات مالی حداقل ۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال
  • تعهدات جانی حداقل ۲.۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
  • حداقل تعهدات سرنشین ۲.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال 


CAPTCHA